جمعه ۲ آذر
خاک ما ارزانی ارباب چین شعری از مصطفی رضائی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۴۶ شماره ثبت ۸۸۴۰۴
بازدید : ۱۸۵ | نظرات : ۷
|
آخرین اشعار ناب مصطفی رضائی
|
هر که با چینی بباشد بد گمان
کافر حربی بود در این زمان
یادت آید از جومونگ بی حیا
آن که عاشق بود بر بانو سوسان
از ره الحاد و خبث طینتش
دشمنی کردی به حاکم های هان
هان همان چین است، بر ما او ولی
افتخار دولت و جان جهان
خاک ما ارزانی ارباب چین
خاک لایق نیست، پیش خسروان
چشم ما روشن که او مالک شود
کیش و قشم و تنب و هرمز با لاوان
از شمار مردمان این وطن
کوچک و پیر و زن و مرد و جوان
کم شود میلیون ها از فقر و درد
کم نگردد تار مویی از خاقان
زین سپس ما اشتر و گاو و خریم
دست چینی میدهیم افسارمان
ما زیاد و اشتباهی زنده ایم
خاطری آزرده نی از مرگمان
مصطفا قیچی بیار و دم نزن
نصف کن در نقشه ها ایرانمان
نیم را در سینی زر سوی روس
نیم دیگر نوش جان چینیان
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مبین مشکلات جامعه