شنبه ۳ آذر
بهار شعری از قانع تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ۰۷:۰۰ شماره ثبت ۸۷۹۱۲
بازدید : ۳۷۴ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب قانع تهرانی
|
ببين اكنون بهار آمد
بهار كامكار آمد
بهاران پر ثمر طی شد
تبستان بی قرار آمد
به گرمی پر شرار آمد
که ان رفت و زمستان شد
برای كارزار آمد
ز سردی بی مثال آمد
ندانم چيست اين حكمت
چنين رفت چنان آمد
امان رفت و شرافت شد
سكندر بی قرار آمد
چو چنگيز از پيش طی شد
ز پس آن نابكار آمد
چو لنگان رفت آن بی داد
بسی لعن و فقان آمد
ندانم چيست اين حكمت
چنين رفت و چنان آمد
غريو آشنا طی شد
سکوتی پر مرار آمد
بزن مطرب كه غم طی شد
نگار آمد نگار آمد
چو قانع را چنين افتاد
چه كارت كو چرا آمد
|
نقدها و نظرات
|
سلام و درود لطفتان مزید سایه تان مستدام | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.