آسمانی
سنجیده عمل میکرد و ، آسمانی
مکارم اخلاق را ،
میشد از روی اعمالِ او نوشت
اخلاق هایی ، همه آسمانی
کاملترین بود وخدا به خلقتش مینازید
خلقتی که بویش بوی گِل نبود
همیشه بوی گُل میداد
گلهایی به عطربهشت و،
یادواره هایی ، آسمانی
رأفت ، واضح ترینِ اعمالش بود
رفتارش انگار، مهربانی را به شوق فریاد میزد
تا همه بشنوند و خریدارِ رأفت شوند
صلح وصفایی ، پُر از ماوراء و تماماً آسمانی
به ایمان سرآمد بود
بزرگتر از او ،
نبوده ونیست ونخواهد بود
یک عظمت و قداستی ، شدیداً آسمانی
روزی کسی دشنامش داد
بزرگمرد، به او احترام نمود و دلداریش داد
او را بزرگ داشت وچو میهمانی عزیز
کنار خود نشاند و جایش داد
از او پرسید که چه میخواهد ؟
بیش از نیازمندیِ مالی اش، ز روی کَرَم ، اِنفاقش داد
مهربانی و کَرَمی ، به مقیاسِ برکتی آسمانی
لبخند جزئی از اعضاء لاینفکِ صورتش بود
سادگی و فروتنی اش تا به آن حد بود ،
که درمیان جمع گم میشد
به وقارو پاکیزه گی اش بود که دوباره پیدا میشد
اوهمیشه بود درجایگاهِ رسل ، به حرمتی آسمانی
او زجنسِ نور بود و سایه ای نداشت
یعنی ، به سفیدیِ خالصِ ماوراء بود و ،
سیاهی نداشت
ولی
کافران ساحرش می خواندند
مشرکان هم دیوانه اش
چنان رفتار کرد با آن دو گروه
که روزی که درکوچه او را دیدند
همانها که روزی به او بد میگفتند
ازجایشان همه به احترام برخاستند
با هم یکصدا گفتند :
سلام ای پیامبرِ آسمانی
بهمن بیدقی 99/4/4
بسیار زیبا و جالب بود
موثر و پر معنی
دستمریزاد