جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
شاد روزم گاه مرگم باشدم
چون گذر کردم , صفایی باشدم
------
این جهان : ویرانه و پر دیو و دد
وان جهان : یاران خوشگو باشدم
------
این جهان : الوده و گشته تباه
وان جهان : پاکی و صافی باشدم
------
مرگ اغازی برای نوشهای زندگی
عندلیب دل در ان خوش باشدم
------
بشنوی در ان درودی با درود
نی چو اینجا : چون حذرها باشدم
-------
ایکه بودت در جهان با من حریف
از منت بگذر : که راحت باشدم
-------
چون به ارامی گذر کردم ز خاک
یاد کردی از شما : خوش باشدم
-------
چون دلم مشتاق پروازی به عرش
بینیم : گسترده بالی باشدم
-------
طالب پرواز تا دار البقای حب او
چونکه : رب پرسان حالم باشدم
------
این من و مایی همه باشد به خاک
در جهان اخرت : شوق وصالی باشدم
------
نام او دارم به دل با بیدلی
هر چه غیر اوست : باطل باشدم
------
انتهایی نیست این گفت و شنود
وصل با او : راحت جان باشدم
-----------------------------------------
عصر ادینه 1 / 10 / 91
------------------------------------------
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.