جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر سید علیرضا خوانساری(بیدل)
آخرین اشعار ناب سید علیرضا خوانساری(بیدل)
|
در شبی دیجور این افگار دل پر شکوه کرد
زان همه ناداری و تنهایی خود مویه کرد
-----
زار میزد دل تو گویی هم سرشکم پر زخون
ناله اش فریاد بود و بیوفایی با خدایش پیشه کرد
------
قصه ها میگفت دل میخواست لطف و رحمتی
شکوه ها میکرد از او تا ناله هایش ضجه کرد
-----
از برای جٌستن راه نجات و یافتن ارامشی
سر به دیواری نموده حافظش را چاره کرد
-----
امدی شعری شگفتا وصف حال زار بود
خوب بنگر حافظ رند خراباتی چه کرد
-----
امدی شعری تو بین خوش مطلعش
(سالها دل طلب جام جم از ما میکرد )
----
زان همه شعر و غزل در ساغرش انباشته
وصف حالی و مداوای دلم بین با چه کرد
-----
( بیدلی در همه احوال خدا با او بود )
( او نمیدیدش واز دور خدایا میکرد )
-----
شکر لله که ز لطف ازل و شوق لقا
او نجاتم داد ورنه اهرمن بین تا چه کرد
-----
چون شدی ارامشی بر دل سوار از حافظم
صد هزاران مرحبا بر او نمود و شکر کرد
-----
تا که رهبر باشدت در زندگی این اولیا
خانه دل پر صفا از یاد رب و ذکر کرد
( بیدل ) 26 / 9 / 91
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.