رز سیاه
یک شاخه ی باطراوتِ گل ،
سزایش اینست که بمیرد ؟
به جرم اینکه آن گل ،
رزِ سیاه است
رزهای سیاه وسرخ ، زرد وسفید
همه زیباست
تو رشک بری که چرا ،
آن رز، سیاه است ؟
درگلستان که همه گلها ،
حقی یکسان دارند ، تا به آسودگی رویند
چرا با عداوتی ، گلچین میکنی
تا رزِسیاه ، آنجا نرویَد ؟
رویشان سفید ست آنهمه رزهای سیاه
رویتان سیاه است ،
ای قوم وقبیله ی رزهای سفید
دلشان سفید ست آنهمه رزهای سیاه
دلتان ز کینه سیاه است بسی ،
ای قوم وقبیله ی رزهای سفید
نژادپرستی چه صیغه ای ست
که قرنهاست باب کردید ؟
مثل باقیِ غیرخدا پرستی هایتان
تا برچینید به عداوتی کریه ،
همه رزهای سیاه
نمی ترسید آه شان بگیردتان
خشک و تر بسوزند به آه شان
در ماجرای پُر نشیب وفراز این باغ
که باید زیبایی حکم براند بر آن
ولی، زشتیها حکم میراند بر آن
ای رزهای به ظاهرسفید ؟
واقعاً سزایشان اینست ،
رزهای قشنگ سیاه
که تکه تکه شوند ،
با تیغهای زهرآلود و تیزِ شما ؟
ای رزهای به ظاهرقشنگِ سفید
ولی به باطن ، اهریمنی و سیاه
واضح است هرچه کمترست
قیمتی ترست مثل طلا
رزهای سیاه هم به کمتر بودنشان ،
ارزشمندترند و قیمتی ترند
عاقلانه عمل کنید !
ای رزهای قسی القلب سفید
بهمن بیدقی 99/3/14
بسیا ر خوب سرود ید تبارک اله
اما گوش شنوا کو .
موفق باشی