پنجشنبه ۱ آذر
ستایش فردوسی شعری از محمد عالمی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۲۳ شماره ثبت ۸۱۶۸۱
بازدید : ۳۹۸ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب محمد عالمی
|
ستایم سراینده طوس را * * * * سراینده زال و کاووس را
بَنائی زِ شَهنامه کرد اُستوار * * * * که جاوید مانَد از او پایدار
بنای رضاشاه تخریب شد !! * * * * کِی ایمَن بَنائی زِ آسیب شد؟
فُرو ریخت کاخ سپهدار طوس * * * * بنازم کنون نظم معمار طوس
شود کِی به تاریخ برداشته ؟؟ * * * * بنائی که از نظم افراشته ؟
حکیم سخن را نه سرمایه بود * * * * فقط دفترش پُر زِ آرایه بود
به عصری که آن عُنصُری میسُرود * * * * حکیم سخن را یکی خانه بود
حصیری زِ اِرثِ پدر زیر او ** * * تَهِ دیگ میخورد کَفگیرِ او
در آن خانه تنگ و تاریک بود * * * * خموشانه شهنامه را میسرود
نه او را مُلازِم نه او را کنیز * * * * تو گفتی از اینها نه اَش یک پَشیز
رقیبش پی مدح محمود شاه * * * * مگر تا که بر وِی نماید نگاه
در آن حال اَمّا حکیم سخن * * * * دلش در غم محنت هموطن
بنا کرد کاخی چنان دلپسند * * * * 《 که از باد و باران نیابدگزند》
سَرآمد سپس قصّه عُنصُری * * * * همه مدح محمود و آن دلبری
ندانم که آن سُست عُنصُر که بود * * * * که محمود را دَم به دَم می ستود
زِ فردوسی اما بَس است این فسوس* ** * کزو مانده آوازه شهر طوس
|
نقدها و نظرات
|
درود عزیز گرامی خوشحالم که اُستاد عباسعلی استکی (چشمه) افتخار داده اند هدیه ناقابلم را باز کرده اند و مورد توجه شان قرار گرفته است . برایتان بهترین ها را آرزو میکنم . | |
|
درود بر بانوی عیارشناس نامتان بلندآوازه باد . | |
|
درود بانو جهانی عزیز ابیاتی که بموقع و مناسب درج کردید . مرحبا بر این انتخاب [گل] معلوم میشه شاهنامه زیاد میخونید که از بَر دارید . | |
|
درود عزیز گرامی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما
و بر حکیم طوس وشاهنامه اش
زیبابود