جمعه ۲ آذر
پندحکیمانه شعری از رحمان رامفر(مهدیار)
از دفتر آیینی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۲۲ شماره ثبت ۷۸۲۹۱
بازدید : ۳۶۶ | نظرات : ۱۴
|
دفاتر شعر رحمان رامفر(مهدیار)
آخرین اشعار ناب رحمان رامفر(مهدیار)
|
پندحکیمانه
گر جامه را زرین کنی؟
زرین قدح مسکین کنی؟
شمس و قمر چرخان شود
چرخ سفر سنگین کنی
گر گفتگو آیین شود
آیینه را تزیین کنی
رهبر نظر بر دین شود
دین منظری غیر دین کنی
سرباز جایش زمین شود
زمین منظری رنگین کنی
گویش چو بر ایمان شود
ایمان خود ایمن کنی
میزان حق میزان شود
چون میر مومنان میزان کنی
بر رفتگان چون غمگین شود
سهمگین سهم مسکین کنی
کاش راه شهید شاهین شود
چوشاهین بر شهید یقین کنی
گر سلمان مسلمانی شود
چو سلمان رو مسلمین کنی
گر جان تو نیم جانی شود
جان جانان را آهنگین کنی
روزی جهان فانی شود
چونین نگه زمین کنی؟
بر اقربین رو شیرین شود
جامی شکرشیرین کنی
رو بر رفیق رویین شود
نی رویی بر سایرین کنی
چون صورتی راستین شود
شاید عمل راستین کنی
میزان چو علیون شود
پیرو علی چنین کنی
زان "مهدیار"دینداری شود
چون دین به دینداری کنی
پاییز۹۸
عبدالرحمن رامفر
|
|
نقدها و نظرات
|
من نمیتونم درست راهنمایی تون کنم چون اوزان رو نمیدونم و وزن رو بر اساس یادگیری سمعی و تجربه سعی میکنم رعایت کنم .اما خوب ریتمیک بودن رو میتونین با تکرار به دست بیارین. | |
|
ممنون از لطف بانو | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.