- یاد مادر:
مادر به یاد تو چه شب های سیاه
در گوشه ای نشسته ام و گریستم
شاید دگر ببینی، نشناسی که مرا
دریغ دگر سعید گذشته نیستم.
- دامن مادر:
مادر اگر دستم رسد به دامنت باز
ببوسم آن دامن پاک نازنین را
به اشک شوق شویم غبار صورتت را
به لب ببوسم خاک پایت و زمین را.
- چشم انتظاری:
چشم انتظار تواند دو دیده ی ترم
بازآیی تا مرگ نکوبیده حلقه ی درم
بی ماه رخ تو شب و روزم یکی است
خشکیده است باغ پر سرو و صنوبرم.
- حور بهشتی:
تو ای بانو چَنی شیرین سرشتی
چاو شین ترین حور اهل بهشتی
مِن خوم پِرِم له پاییز و له حسرت
توو عروس مانگِ اردیبهشتی
- دلتنگم:
دلتنگم و بر دیده اشک نشسته
مهرت به دلم رفته و شکسته
والله مرا جز تو دگر سخن نیست!
دیگر تو بیا، این دل شده خسته!
- دلتنگم:
مست عشق توام و، شعر فراوان گفتم
گر چه هر کلمه از سر هذیان گفتم
درد دوریت ای یار کمر می شکند
غصه مخور، که غصهٔ خود آسان گفتم
- ای شهیدان:
ای شهیدان، مام مدیون شماست
هر چه ما داریم از خون شماست
چون گذشتید از جان بهر وطن
هر که لیلاست، مجنون شماست.
#سعید_فلاحی (زانا کوردستانی)
بسیار زیبا