درودها!
استقبال از غزل زیبای استاد شهریار
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿
عشق، گمنامانِ راهش را جهانی می کند
قصّهء دلداده ها را جاودانی می کند
در حدیثِ لیلی و مجنون، دقیقا صحبت از
آخرِ دیوانگی، با نکته دانی می کند
تا که آماری بگیرد از جوانمرگانِ خود
پرس و جو از سکته های ناگهانی می کند!
صاحبِ هر خانه ای که عشق مهمانش شود
با کمالِ میل، از او میزبانی می کند
حالِ من بسیار خوب است از حضورِ سبزِ آن
چون برایم شرحِ حُسنِ یارِ جانی می کند
می دهد با گرمی اش بر خاطرم شورِ امید
همزمان بر مغز و قلبم، خون رسانی می کند!
گاه می گوید ولی در پرده و با رمز و راز*
از عنایاتی که یارم بر فلانی می کند!
می شود البتّه بینِ این و آن، آخر عیان
هر چه با ما دلبرِ ابرو کمانی می کند!
آرزوی دیدنش را می کنم بی فایده
عاقبت هم ادّعای "لن ترانی" می کند!
عشق، امّا دائما در گوشِ جان با حوصله
داستانِ عاشقی را بازخوانی می کند!
شاعری مانندِ من هم چامه ای در وصفِ آن
خلق با گلواژه های آنچنانی می کند!
#محمدعلي_سليماني_مقدم ۲۸-۰۶-۱۳۹۸
🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺
قصّهء دلداده ها را جاودانی می کند..........درود استادگرامی