دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر رحمان رامفر(مهدیار)
آخرین اشعار ناب رحمان رامفر(مهدیار)
|
سرآغاز گفتار نام خدای قدیر
که بر عالمین است بینا و بصیر
خداوند عدالت مولا و غدیر
که بر انظار دارد چندین تقدیر
در حجه الوداع پیامبر فرمود:مردم را در برکه غدیر
چه کسی بعد از من بر مسلمین هست امیر؟
چه کسی شایسته و سزاوارتر از حضرت امیر؟
چه کسی شیعه را هست وزیر
همان کس که اطعام نمود یتیم و اسیر
در عبادت خدا و انفاق هست کم نظیر
مرد جهاد است و در جنگ ها بر من بوده سفیر
طعامش بوده ناچیز نان و پنیر،رطب و فطیر
در شجاعت دلیر،نبرد و جنگ برایش یسیر
سلاحش در جنگ ذوالفقار شمشیر
جامه اش ساده و بی زور و تزویر
در امور الهی ثابت قدم و معلم مالک اشتر و ابوذر و سلمان نظیر
چه شب ها در راه اطعام فقیر
با نهج البلاغه ایشان می توان چندین علم را کرد تفسیر
مولود کعبه و در مکتب شیعه شهره و شهیر
(انفاق در رکوع نماز،عدالت پر رمز و راز،
مناجات کمیل با سوز و گداز،شهید مسجد کوفه و محراب نماز،امام مظلوم و غریب حجاز،در قلوب شیعه و سنی هست عزیز و پر آواز)
چه کسی بر مومنین از خودشان بود مهربان تر
چه کسی آیه عدالت بیت المال حتی با برادر
چه کسی در عدالت بر مومنین بود قاضی و داور
چه کسی پدر امت است بعد پیغمبر
چه کسی کار می کرد در نخلستان از
علی(ع)بیشتر؟
چه کسی ذوالفقارش مشکل گشا بود در بدر و احد و خیبر
چه کسی در آیه مباهله مصداق جان خوانده شده بر پیغمبر؟
چه کسی جز علی(ع)بر نبی(ص)مثالی است ازهارون(ع) بر موسی(ع)پیغمبر
چه کسی است جز علی(ع)،حسن(ع) و حسین(ع)و ابوالفضل(ع) و... را پدر
آیا هست کس دیگر......؟
چه کسی جز علی(ع)نماد عدالت و قضاوت است بر بشر
چه کسی جز علی(ع)فاطمه زهرا(س)
را هست شایسته همسر
قرآن ناطق و مصداق ماه منیر تنها حیدر
در جمله عبادت و شجاعت و همه
نیکی ها بی تکرار و مسیر
خود را نمی گرفت از مردم و می شمرد
کوچک و حقیر
هرکس بگوید علی(ع)عدالت می شود در ذهنش تکثیر و تصویر
کیست جز علی(ع)امت را امام برحق و یک هشدار و نظیر
ابن ملجم با وجود گناهان خطیر
حتی فرمود:به قاتلم هم دهید شیر
حتی با اینکه پیامبر فرمود:بعد از من علی(ع) هست امیر
کردند علی(ع)را تحقیر و چندین خلیفه آمد و مدت کمی علی(ع)شد امیر
و بخاطر اوضاع جامعه ایشان سکوت اختیار کردند و در خانه به نوعی بودند اسیر
با وجودعلم و بصیرت و تدبیر
مردم یاری نکردند و افتادند گرفتار در
بی ایمانی زنجیر و بودند پرتقصیر
تنها شد سردار ولایت حتی بعد از غدیر
با آن همه بخ بخ یا علی(ع) و چندین تکبیر
خاموش شد در وجودشان وجدان آژیر
کاش قرآن ناطق و کتاب دین را می گرفتند سفیر
نکو اعمال می شد و راه بود در بهترین مسیر
۹۸/۴/۶
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.