جمعه ۱۸ آبان
|
دفاتر شعر سید امان اله درخشانی
آخرین اشعار ناب سید امان اله درخشانی
|
تاریخ بی هویت...
از جای "وارِ" ایلمان، جزء یک اثر مانده...
چند تا "رُک" و "تیرِ" شکسته، از "کَپَر" مانده...
از آن بلوطِ سایه بانِ جای بُزهامان...
یک ساقه ی خشکیده ی بی برگ و پَر مانده...
از باغِ رنگارنگِ ما، در قلبِ سرچشمه...
چند بیدِ مجنون و انارِ، بی ثمر مانده....
از لاله های واژگون و، سبزه و گلها...
مُشتی خس و خاشاک در، یک دشتِ بَرّ مانده...
در وعده گاهِ عاشقی، زیر بلوطِ پیر...
فرهاد ها مردند و شیرین، بی خبر مانده...
از کوچ ایل و خاطراتِ "مالَ بالامان"...
یک کوره راهِ خسته ی، بی رهگذر مانده...
از "تَهْتَه ی" بسته به پشتِ مادرانِ ایل...
یک کودکِ مغرور بعد از، هر پدر مانده...
آن روزگار خوبِ ایلم کاش بر می گشت...
از این همه تکرار ها، خون برجگر مانده...
ما وارثانِ روزگارِ تلخِ تاریخیم...
بس بی هویّت گشته و، بس دربدر مانده...
تیرماه 98...
سید امان درخشانی...
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.