گروهِ سنی الف ، ب
خروس
قوقولی قوقول خروسم یه دنده و عبوسم
صبحِ سحر می خونم با مُرغا مهربونم
بیدار بیدار بیدار شید نکنه یه وقت خواب باشید
همگی باید که پا شَن از رختخواب جدا شَن
وقتِ تلاش و کاره سپیده زد دوباره...
موش
چه موشیِ قشنگی موش موشَکِ زرنگی
یه حیوونِ بازیگوش چابُک و فِرز و باهوش
با دندونای تیزِ تیز خیلی تمیز و تند و تیز
کیسه ها رو، زود می بُرم گندم و ذرّت می خورم
لونه م دراز و باریکه پرپیچه ، خیلی تاریکه
راهِ فرار داره زیاد موشی می دوئه مثِ باد
سگ
هاپ و هاپ و هاپ، من سگم با گرگِ بد ، می جنگم
با برّه و قوچ و میش توو کوه و صحرا به پیش...
همراهِ خوبِ گلّه مراقبِ محله
پلیس رو یاری میکنم براش یه کاری می کنم
همه جا رو بو می کنم هاپ هاپ و عو عو می کنم
نگهبانی وفادار ... حیوونی خوب و هشیار
گربه
میو میو من پیشی یَم ناز نازی و ایش ایشی یَم
پشمالو و بازیگوشم فکرِ شکارِ یه موشم
موش موشکی که لونه ساخته توی یه خونه
باید که دَس به کار بشم یه نقشه ی خوب بکشم
با تیکه ای از پنیر بگیرمش مثِ شیر
اُلاغ
عَر و عَر و عَر ، اُلاغم با باربری اَیاغم
پُر کار و پُر تلاشم نمیشه بیکار باشم
یورتمِه میرم با لذت بار می برم بی منّت
کاه می خورم با یونجه خونه م یه جای دنجه
می دونی خونه م کجاس؟! طویله خونه ی ماس
کلاغ
قار و قار و قار ، کلاغم آشنای کوچه باغم
سیاهم و برّاقم نه لاغرم ، نه چاقم
خبر دارم از همه هر چی ببینم کَمه
نوکم کمی درازه کلاغ چه حُقه بازه
جواهر و دوس داره توی لونه ش می ذاره
۱۳۸۲/۹/۱۷
بسیار زیبا و جالب بود ند