دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر فتانه خزاعی ( دلدیدار )
آخرین اشعار ناب فتانه خزاعی ( دلدیدار )
|
به عقب تر رفتم
قدمی چند
به درون
از پس پردهی ابهام
صدایی مرا
به خودم دعوت کرد
اندکی مکث
تأمل
پی پژواک صدا
نگریستم
درون خود خویش
سخت بیمناک شدم
ترسیدم
لیک می دانستم
ژرف صدایی است
نزدیک
از جنس ترنم
بهار
هیچ معلوم نبود
از کدام سو
کسی
به خودم میخوانَد
با همه ترس
بی باک
من می رفتم
پی خود می گشتم
زیرهر لایهی تاریک وجودم
لایه ای دیگر بود
شبهی از انکار
پر از درد
پر از خاموشی
سخت میراند مرا
من تنها
در این وادی پر رعب
به خود لرزیدم
ناگهان
باز صدای خوش پنهان
صدا کرد مرا
که بیا اینجایم
تا که برگشت نگاهم
درآنسوی
خودم را دیدم
لبِ ایوان وجودم
دلتنگ
چشم در چشم
نگاهش به نگاهم گره خورد
به دلم سخت نشست
همهی فاصله ها مرد
بغل کرد مرا
منِ من
سایهی پنهان درونم
نقاب افتاده
الهام گرفته از نظریهی سایه ها *کارل گوستاو یونگ روانپزشک و فیلسوف بزرگ سویسی که از بنیانگذاران دانش نوین روانکاوی تحلیلی معنا گراست و او را به عنوان پدر روانشناسی نوین یاد کرده اند*
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دروتان
زیبا سرودید