« مُلك عدالت »
صحبت از پيروي مُلك عدالت مَـكُنيد
فاقد علم و عمل ، خلق دلالت2 مكنيد
ملك ما پايه ي عدل است ، خرابش مكنيد
پايگاهـش ره عقل است ، جهالت مكنيد
پايگاهي كه به ايران بُوَد از نام علي (ع)
مَـزَنيـدش به هم و سر به خجالت مكنيد
هر كه را در ره علمي، سـر و كاري باشد
از علي(ع) علم بيان كن،كه جهالت مكنيد
جِد و جهدي3 به عدالت بنمود است علي(ع)
جِد و جهدي بـنماييد ، كسالت4 مكنيد
عقل و جهلـند ، دو نام و دو نشان در بشرند
اين دو نام و نشان را بشناسيد ، جهالت مكنيد
مركز عدل و امانـت شده ايران زِ قديم
ملك خود ، خالي از اين عدل و امانـت مكنيد
خلق ايران ، كه به همراه علي(ع) اند امام
نكته اينـس ، كه شما سلب5 امامت مكنيد
در روايات علي(ع) عالِم عادل بوده است
وصف آن عالم از غير روايت مكنيد
علي(ع) از فضل و كرامات و هنر مشهودس
بـشناسيدش ، از آن سلب كرامت6 مكنيد
راه توحيد و هدايت ،كه به ايران باز است
صحنه سازي و دغل ، جزء هدايت مكنيد
صحبت عدل و هدايت كن ، هيچـس حسن
ليك اگر صحبت خود، سنگر دولت مكنيد
٭٭٭
2- هدايت 3- سعي و كوشش 4- كاهلي 5- رفع و نفي 6- جوانمردي
حکیمانه و زیباست