:
#تخمانه
چو یک لحظه نهادم دیدگان را
بَرم از یاد دردِ این جهان را
چنان مرغی به پرواز آمده"تخم"
که بند آورده از مردم زبان را
* * *
هوای عاشقی از سر پرانده!
محبّت را زِ جان و خانه رانده
دهان ِ ما زِ حیرت بازمانده!!!
از آن "تخمی" که برجایش نمانده!
* * *
نه تخمی و نه مرغانِ ملوسی !
نه آوازِ قشنگی از خروسی...
نمانده در میانِ سفره نانی
نه جشنیّ و نه داماد و عروسی!
* * *
به سر دارم منِ آشفته رویا
که"تخمی" داشتم چون مرغِ زیبا
زِ قار و قورِ این بیچاره اِشکم
سرم پر شد زِ رویاهای بی جا !
* * *
به جنگِ زندگی کی می توان رفت
شهامت از دلِ ما بی گمان رفت!!
شکم ها خالی و افکار پوسید....
چنین وقتی که"تخم" ازاین جهان رفت
* * *
سری دارم پر از رویای مرغان
دلی شوریده و شیدای مرغان
گرسنه اِشکمم خالی زِ نان است
ولی پر گشته از آوای مرغان !!!
* * *
یادِ ایّامی که ما هم تخمِ مرغی داشتیم
گاه گاهی سهمِ بوی ضُخمِ مرغی داشتیم
جای آن مرغی که ناگه پرکشید ازسفره ها
در میانِ سفره گاهی تخم مرغی داشتیم
#حمید_رفیعی_راد_کوروش
5 دی 96
این دوبیتی ها رو زمانی که تخم مرغ از300 به 750 تومن پرید،گفتم.الان دوباره هم مرغ هم تخم پرید!
__███____████__███
__███_███___██__██
__███__███████___███
___███_████████_████
███_██_███████__████
_███_____████__████
__██████_____█████
___███████__█████
______████ _██
______________██
_______________█
_████_________█
__█████_______█
___████________█
____█████______█
_________█______█
_____███_█_█__█
____█████__█_█
___██████___█_____█████
____████____█___███_█████
_____██____█__██____██████
______█___█_██_______████
_________███__________██
_________██____________█
_________█
________█
________█
اگر خلق عالم علی را می شناختند ، دوستش میداشتند و اگر خلق عالم علی را دوست
میداشتند ، جهنم آفریده نمیشد . . .
عید غدیر مبارک