در خانه اگر نیست نشانی از ماه
برخیز و بینداز خودت را در چاه
تردید مکن که ماه از آنجا پیداست
لا حَــــوْلَ وَ لا قُـــــوَّةَ اِلا بِــــالله
حمیدرضا محمودی
پ.ن: همانطور که می دانید وزن رباعی هم وزن با ذکر "لا حَوْلَ و لا قُوَّةَ اِلاّ بِالله" است. این ذکر معجزه ها می کند، چندین و چند بار با تمام وجود معجزه آسا بودن آن را چشیده ام. در زمان های پریشان حالی، درماندگی، بیماری، گرفتاری و در کل برای رسیدن به آنچه می خواهید این ذکر را فراموش نکنید. مطمئن باشید که از اثرات این ذکر آسمانی شگفت زده خواهید شد. به معنای واقعی کلمه مشکل گشاست. البته بسیار دردناک است که انسان بیشتر در سختی ها و مصیبت ها به یاد خدا می افتد و از او یاری می جوید، شاید دلیل این هم که گاهی دچار مشکلات می شویم فقط همین باشد که خداوند مهربان دلش برای ما تنگ شده، می خواهد کمی با او صحبت کنیم و از ته دل صدایش بزنیم.
در زخم او زاری مکن دعوی بیماری مکن
صد جان شیرین دادهام تا این بلا بخریدهام
پیش طبیبش سر بنه یعنی مرا تریاق ده
زیرا در این دام نزه من زهرها نوشیدهام
حضرت مولانا
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست . استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
ماهِ نخشب گشته دل
هرشب ز چاه آید برون
نورِ غمهایش ز فترت های سرخِ جیوه سان
سرد می پاشد هویدای قرون (بداهه )