شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر طاهره حسین زاده (کوهواره)
آخرین اشعار ناب طاهره حسین زاده (کوهواره)
|
جهان در آتش ِ هفتاد و دو ملّت جنون ست و ...
یَمَن در شعله های جاری ِ خون ...
جنگل ِ حِس .... وای که سیاهسوز و خاکستردود است تمام
واحَرباهُ ... واوِیلاه ... سرودِ بازی ِ یمن بچگان ِ سرخ آه
شعر نگوییم بس است ...
فریاد نزنیم بیخود ...
گوش ِ جهانخواران ...کر ... ناکس است
یمن را به فریاد ِ نوشتار ِ ما .... نه نیاز
یمن را به اشعار ِ استِعار ِ ما ... نه لازم
به خورده نان ِ ز گلو بُریده مان .. .به احسانمان ... نه محتاج !
یمن ... فقیر ِ صبح ِ ظهورست و ...
منتظرسُرای ِ وحدتِ عرب و عَجم .... چه رویایی ! !
یمن ... تشنه ی "کوثر ِ خیز" و ...
چشم به راهِ مبعثِ آخِر ...
وای بر ما ...دعای " لاتَنَلکَ اللَّیالی یا یَمَن"
مستجاب نگردد دیگر از من
وای بر ما
یمن ... صیحه ی کبودان نوش است و ...
ما در علوم ِ عالی مان ! ! !
غرق ِ چَه چَه خوان و ... بَه بَه ران ...
دانشگاهیان !
دانشگاهیم همان .... یمن هر دم می میرد و ما ...
یا مَدح ِ خوله خوانیم ... یا اَخویَش سیف الدّوله از بَرکنیم
یمن خون می خورَد و ما ...
نوشین ِ سماع و رقص ِ صوفیانیم
چو موریانه به دنبال ِ صندوقچه ی قرون ِ این و آنیم
یمن ... تشنه ی یک جرعه انسان و ما ...
تحلیل گر ِ نویسندگی ِ نام ِ خیل ِ زنان بر لیوان های صادق هدایتیم ! !
هدایت را در تاج ِ تاقچه ی بین ِ ناتورال و سوررئال نشاندیم همان ...
آه ...
از یمن ... دیگر ننویسید ... نسرایید ... نگویید
یا به پا خیزید ... همگی مان
با روح و دل و جان ...
یا که از ناچاری مان
ساکت و اشک ریزان
بتَمَرگید در سجّاده ای .... تنها دعاخوان
دارَم نزن .... با تو نبودم
منصور ِ اناالحق خوان !
دریا ... ای که باران شدی !
می دانم که دیگر...
نمی روی از قدمگاهِ چشمان ِ من و یَمَن !
|