جمعه ۲ آذر
ماه شعری از مصطفی تخلص همره
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ۱۹:۵۵ شماره ثبت ۶۵۸۴۴
بازدید : ۷۰۸ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر مصطفی تخلص همره
آخرین اشعار ناب مصطفی تخلص همره
|
تو خوب ترین ماه بر روی زمینی
در برکه ی من باش تا خویش ببینی
بایک نظرت صبر به اتمام رسیده است
تا باز بیایی و کنارم بنشینی
انگشتر نقره است دلم لیک دل تو
باید بنشیند به برم همچو نگینی
گویم همه ی راز دلم را به نگاهت
جانا تو در این شهر فقط خوب و امینی
ابر است نگاهم نه همین ابر که بینی
خون بارش چشم است ولیکن تو نبینی
گویند همه کاذبم و عشق ندانم
این عشق خودش هست مثالی و یقینی
همره اگرت عمر ز او رفت و گذر کرد
زاری مکن از عمر هدر نیست چو بینی
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام ممنون از نقد شما
بله برخی جاها نیاز به ویرایش دارد | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شعرکلاسیک راهم مثل شعر آزاد زیبا مینویسید
در مصرع بایک نظرت صبرت اتمام رسیده ست
واج های اضافی وجود دارد و فکر کنم اینطور صحیح تر بوده است :
بایک نظرت صبر به اتمام رسیده است
یا :
صبرم به نظرهات به اتمام رسیده ست
تو خوب ترین ماه (ازین ) روی زمینی
در برکه ی من باش (که ) تا خویش ببینی
بایک نظرت (صبر) به اتمام رسیده است
تا باز بیاییّ و کنارم بنشینی
انگشتر نقره ست دلم لیک ( دلت را )
باید( بنشانی ) به برم همچو نگینی
گویم همه ی راز دلم را به نگاهت
جانا تو در این شهر فقط خوب و امینی
ابر است نگاهم نه همین ابر که بینی
خون بارش چشم است ولیکن تو نبینی
گویند همه کاذبم و عشق ندانم
این عشق خودش هست مثالیّ و یقینی
همره اگرت عمر ز او رفت و گذر کرد
زاری مکن (این رفت ) هدر نیست چو بینی
سلامت باشید و سرافراز