جمعه ۲ آذر
مرگ و زندگی شعری از دنیا حریفی
از دفتر بارانه های دنیا نوع شعر شعرناب
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ ۱۱:۵۳ شماره ثبت ۶۴۵۶۵
بازدید : ۹۴۷ | نظرات : ۲۷
|
آخرین اشعار ناب دنیا حریفی
|
گر بپرسی نام من را گویمت رهواره ای
چهره ات را می شناسم گرچه تو بیگانه ای
گر فنایابی به است از هر حیات
دیده ای فانی زند تهمت به هر بیچاره ای؟
یا که از روی حسودی حرمتت را بشکند؟
با اشاره یا زبانش گویدت هرکاره ای؟
آنکه رفته کِی شود عامل به قتل زندگان
یا که از او کِی رسد حتی گزند یکباره ای
زنده ها بر روی تو تعریف و صد لاف و گزاف
پشت سر گویند ز تو بدها دو صد همواره ای
زنده ها اهل ریا و چاپلوسی و دروغ
فانیان در محضر او همچو در گهواره ای
از عوام زندگان باید فراری شد گریخت
رو به سوی جای امنی، گوشه ای، سیاره ای
گرچه دنیا شد حریفی بر جلای دنیوی
همچنان در آرزوی آخرت، کاشانه ای
دنیا _ حریفی
فروردین ۹۷
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
رو به سوی جای امنی، گوشه ای، سیاره ای
سلام نازنینم موفق باشی