شنبه ۳ آذر
یوسف شعری از محمد قربانی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ۰۲:۲۷ شماره ثبت ۶۱۵۴۲
بازدید : ۵۱۸ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب محمد قربانی
|
یوسف به خانه برگرد صحرا امان ندارد ..
گرگ است و گله ای که دیگر شبان ندارد ..
---
یوسف به چاه کنعان دیگر فرشته ای نیست ..
این چاه خشک ، راهی تا کاروان ندارد ..
---
یوسف اگر تو را با قصد فروش بردند ..
اینجا برادر من جز قصدِ جان ندارد ..
---
یوسف درون این شهر آواز دلکشی نیست ..
شهری که مرده باشد آوازه خوان ندارد ..
---
یوسف فریب دادند ما را هزار دستان ..
مايیم و جنگلی که غیر از خزان ندارد ..
---
یوسف بهار ما را با نان مهار کردند ..
پايیزمی شود مَرد وقتی که نان ندارد ..
---
یوسف به هر مکانی صد زورگو نشسته ..
صد زورخانه اما یک پهلوان ندارد ..
---
یوسف خوشا به حالت با آسمان رفیقی ..
این شهر یک ستاره در آسمان ندارد ..
محمد قربانی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*
یلدا بهانه ی قشنگی است:
برای با هم بودن؛
برای بخششی از روی عشق!
برای تفالی به لسان غیب؛
و والاتر:
برای پرستش بیشتر خداوند!
عقیقِ یلداییِ لبهایت،
از گلِ خورشید میسراید،
و آفتاب را،
در فورانِ آتش،
به شرار و شعلهوری میخواند...
زهرا حکیمی بافقی
(الف_احساس )
*
سلام!
یلداتون مبارک!
براتون لحظه های شادی را در کنار خانواده و عزیزانتون از درگاه خداوند، آرزومندم.
´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*
…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*…*
´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*•.¸¸.•*´¨*