يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر نجمه طوسی (تینا)
آخرین اشعار ناب نجمه طوسی (تینا)
|
سیب چیدن در مرام ما نبود
آن پشیمانی آدم را چه سود
وسوسه افتاد بر جان و دلش
چشم حوا ،عقل و دینش را ربود
آن که او را میکند بس سرزنش
در خیال خام خود تنها غنود
می گذشت از حور و غلمان نا شکیب
هر کسی از ما اگر جای تو بود
در کتاب کهنه ی پیشینیان
بس مکرر، قصه ی عاد و ثمود
حکمتش با رحمتش گشته عجین
قالی اش را بافته با تار و پود
عشق آغاز کتاب تازه ایست
هر کسی در پیش خود آن را گشود
صیقلی بر جسم و جانش می زند
هر غبار تیره ای از دل زدود
آخر این شاهنامه بس خوشست
کاتب آن ساقی حب ودود
#نجمه_طوسی_تینا
|
نقدها و نظرات
|
سلام و عرض ادب حضور شما شاعر گرامی خوش آمدید و خوش نگاشتید. گاهی بد نیست خودمان را به دردسر بیاندازیم و به لغت نامه ها مراجعه ای داشته باشیم . زیبا نگاشتن صرفا ساده نوشتن نیست . زبان فارسی ما سرشار از کلمات و لغات زیبا و پیچیده است ولی متاسفانه مورد بی مهری نویسندگان و شاعران قرار گرفته است . | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیارزیبابودتیناجان
مثل همیشه