بمناسبت روزجهانی مبارزه با مواد مخدر
حبه ی افیون
ای بی موسی ترین عصای جامد
ای یونسی که از فرط گرسنگی وحی
به کام ماهی پناه برده ای
ای بی ابراهیم ترین آذرستان نمرود
من اکنون درآئینه ی مشیّتِ
قرآنخانه ای سیّار گرفتارم
و هر لحظه منتظر معجزه ای دیگر
در مسیر اعجاز نشسته ام
البته پاهایم را در گلیم کوچکم می فشارم
تا مبادا نابینایان کنفرانس خلع سلاح
به زمین گر بیفتند
در این برهوت لم یزرع
بین اشک و لبخند
تنها یک غزال منقرض فاصله است .
کسی حق کاشت دعا
و برداشت استجابت را ندارد
غدد چرکین راه گلوی
سینه زنان مجازی را بسته است
و گاهی در معراج اندیشه
غده ی بغض منفجر می شود
و خبری از اورژانس التیام نیست
به گمانم اگر مانند بز
در سرزمینهای کوچک جنگلی بچریم
بهتر است تا اینکه با فرهنگ ابتزالِ ظهوری
همراه شویم
من اکنون از مرز آئینه گذشته ام
و برای فردایی نامعلوم
به آب بازی فطرت مشغولم
اکنون جلز و ولز زبانه های آتش
جای لالایی مادران را گرفته
و کودکان با حبه ای افیون
به خواب می روند .
باقر رمزی باصر
و برای فردایی نامعلوم
به آب بازی فطرت مشغولم
اکنون جلز و ولز زبانه های آتش
جای لالایی مادران را گرفته
و کودکان با حبه ای افیون
به خواب می روند .
سلام استادباصرعزیز
بسیارزیبا بود