خنزیر گلوگاه
انبان خنزیر گلوگاهم را تنها
سر کشیدن جام بتادین تسکین می دهد .
یک صراحی آب زغال هم
برای بالا آوردن کافی ست .
ببین گونه ات از فرط
چرک و چین و چروک
زخمهای قرون کبودند !!
لایروبی مرداب ناخنهایت واجب کفائی ست
و باید انگشتر ایمای تیتانیومی را
در انگشتانت فرو کرد .
کنتراس رنگ جو گندمی طره ی گیسوانت
از رنگ موهای اگورا رویال غربی
الهام گرفته اند .
دردهایت را برایم تعریف مکن
که خودم دریایی از اشکم .
گلهای خشخاش عفونی افیون
به دامن صحرا و دامن گلگلی و چیندار
دختران کولی در راه چشمه شبیخون زده اند .
چه اصراری داری که برایت
قضیه ی توهماتم را بنویسم ؟
درست است جنون های ادواری ام ناپدیدند
ولی فقط جرقه ای نیاز است تا
دندانهای خرگوش سفیدم را
با انبر دیاموند بچینم .
و پاهای قناری را با قیچی پیتاژ قطع کنم .
چگونه برای جمعیت در معرض آسیب ،
آلامم را بر شمارم .
هر چه می گویم و تکرار می کنم ،
بیشتر ریشخندم می کنند و مرا به سخره می گیرند .
برای جامعه ی کور و کر نباید گفت و سرود .
اگر انسانهای به اصطلاح
روشنفکر را در بند کرده اید
میتوانید دیوانگان را رها کنید .
من . . .
شاعر کوچه ی دیوانه ها هستم .
نه شاعر اتوبان خالی از عقلانیت .
باقر رمزی باصر
بازهم زیبا وتاثیرگذار
دست مریزاد استادباصرعزیز