مرگ نم نم..
شده گرسنه باشيو..كوبيده كباب كنند..
من هزار بار پول كباب نداشته ام..
لذت بلعيدن دود كباب را چشيده اى..
من اين لذت را هزار بار چشيده ام..
ديده اى چگونه در صلات ظهر..
آبميوه خنك سر ميكشند..
من هزار بار تشنگى را چشيده ام..
لباسهاى فاخر به فخر پول..
من هزار بار رفو را چشيده ام..
كفشهاى گران، بدون ريگ..
من هزار ريگ را به كفش چشيده ام..
باغهاى فراخ به سقف پشت بام..
من چكيدن قطره ز سقف را چشيده ام..
جاى خوابها همه از پَر است..
من سفتى جاى خواب را چشيده ام..
لذت گرمايش يك جاى گرم..
من هزار سوز گداكش چشيده ام..
نرمى دستو..يك امضاء..
من چاك چاك دستم را چشيده ام..
هم آغوشىِ هزار جنس مخالف به خنده اى..
من گريه هزار تنهايى چشيده ام..
چه عهدها بسته شد به پول..
من شكستن عهد را چشيده ام..
كشف جهانو..صد مسافرت..
من سفر به دربدرى را چشيده ام..
درمان هزار درد لاعلاج..
من لاعلاجى درمان را چشيده ام..
خريدن هر چه هست..آنچه ميتوان خريد..
من فقط خريدن حسرت را چشيده ام..
******
شده حس كنى تفاوت ما را..
من تمام اين فرقها را چشيده ام..
همه بنده ايمُ..يك خالق..
من زجر تمايز را چشيده ام..
همه يكبار مى زين ولى..
من باختن يكباره را چشيده ام..
عجيب دل بسته اند به اين زندگى..
من هزار مرگ نم نم چشيده ام..