صبرخدا..
خدا آهسته ميگريد ولى.. انبوه باران را ببين..
دركلامش سهل ميگيرد ولى.. تفسير ياران را ببين..
خانه از لطفش سراسر كعبه شد..
اين طواف ساده انديشان ببين..
ظلم خالق..زجر مخلوق..العجب..
گفته اندرزگويان راببين..
سرب داغُ..ديو آتش بر دهان..
خنده آن سودجويان را ببين..
روز اول..قصه منكر نكير..
وحشتِ وحشت پرستان راببين..
تاچَشم ميبيند همه گريانُ زار..
حاصل تعبير كوران را ببين..
هيزم از انسانُ ..آتش تا ابد..
انجماد مغز عَلامان ببين..
خوردن مُردارُ..زخم بازُ..خون..
نكبت يك فكر بى جان را ببين..
******
آن بهشتُ..جوى سرتاسر شراب..
آرزوى آن سيه مستان ببين..
حوريان منتظر..عَرش جمال..
ذهن مسموم هوسرانان ببين..
باغ ميوه..اشربه..بزمُ..نوا
اين خيال دين مداران را ببين..
عاقبت در عافيت ماندن به شرط بندگى..
اجر نيك سر به مُهران را ببين..
عمر جاويد بشر در لذت بى انتها..
آخرين ترفند سياسان ببين..
*******
اين همه راه است تا خالق ولى..
راه اين داعيه داران را ببين..
تا كجا بردند نام او را اشتباه..
جان من..صبر خدا راهم ببين..
نیمایی زیبا ست