يکشنبه ۲۷ آبان
چند رباعی شعری از مهدی (بوف کور)
از دفتر رباعیات نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۲۰:۴۸ شماره ثبت ۵۰۹۶۴
بازدید : ۵۵۷ | نظرات : ۷
|
آخرین اشعار ناب مهدی (بوف کور)
|
2- سخن او
او سخن گوید، دل ما را عجب
جان بگیرد راه اید هم فرح هم با طرب
سخنی نغز بگوید چو سخندان حکیم
هر چه ان گفته همان خواه ،طلب
3-فرح و غم
فرح و غم چو دو بالی ست بایدش باد
گه ز ان و گه ز این پرواز عایدش باد
گر دمادم من زنم بال به یک پر
مرغک خندانه ام گو، پرواز شایدش باد
4-چاه پر اب
گر چاه ز ان اب از خویش تو ریزی
پر بادِ ز ان اب کی بوده چو ان کاریزی
تا چاه ز ان اب از خویش مجوشد
هر اب که ریزند از خویش گریزی
5-غره
زلف افتاده و ان تاب خم مو بر چیست؟
سوی اعمی نه درآ،راه به هر سو برچیست؟
غره ی افتاده به جان بود مرا یک گرهی
باز این رسن گره کور،فتح ز ان گو بر چیست؟
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
https://telegram.me/joinchat/BT-ee0FFF0G505Xl7udhIg
درضمن ممنون می شویم مشخصات خودرا تکمیل نمائید