جمعه ۲ آذر
لقمه ی عشق... شعری از علی صادقی
از دفتر غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۲ شماره ثبت ۵۰۴۵۳
بازدید : ۷۰۳ | نظرات : ۱۱
|
آخرین اشعار ناب علی صادقی
|
از اولین سروده ها...
خون شد دل ما ٬به نیش سوزان شما
دردیست دگر٬ به جان زدرمان شما
ما را بکشاند این بلا کنج قفس
با حکم ابد٬ دلم به زندان شما
سوزم به نوای نی ٬در این گوشه ی شور
شهناز٬ نوازمی٬ز افغان ِشما
صد کیش مرا بداده آیین غمت
ماتم که فتاده ام به میدان شما
جان را که بُدی به تن مرا در صدف
محزون تو کردمی و٬قربان شما
کردی شب و روز٬ با جفا ریش چو دل
آهم٬ شده وقف آن گریبان شما
اقبال کهن٬ دهد مرا دردِ خزان
هرچند٬ رسیده نوبهاران شما
در بابِ صفایِ لب شکایت چه ثمر
تا لب به حیا ٬گزیده دندان شما
بازست دوتای زلف ِسرکش سِیَهت
آشفته دلم٬ زموی افشان شما
مهتاب شب ار صفا دهد خاطره را
آرا م رود٬ زیادِ ایوان شما
رندی شده مسلکم٬ که پیمانه شکست
پیمان شکند٬ خمارِ ایمانِ شما
درپیش کسان٬ سری٬ به رو٬ چرخ مزن
شرمنده شوم زروی گردان شما
ارباب تویی٬ به رعیتی٬ لطف نما
ای شاه ٬منم ٬گدای ِاحسان شما
دودِ دلِ صادقم اگر ٬سوز نداشت
اُمّید به باد واشکِ چشمان شما
ما را سر سفره ٬لقمه یِ عشق بگیر
چون عاشقم ونشسته بر خوان ِشما
صفایتان برقرار ./
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.