دوشنبه ۲۸ آبان
میلادولایت شعری از سلیمان حسنی(حامی)
از دفتر مذهبی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ۰۷:۱۷ شماره ثبت ۵۰۲۷۴
بازدید : ۶۸۶ | نظرات : ۳
|
دفاتر شعر سلیمان حسنی(حامی)
آخرین اشعار ناب سلیمان حسنی(حامی)
|
بــــاز شــــــده بــــاز ٬ درِ آسمــــان
ولوله افتـــــاده به کارِ جهــــان
موســــمِ میــــــلادِ ولایت شده
جنو مَلِک غرقِسعادتشده
گفتپیمبــر٬کهعلیازمناست
دردوجهانشیعهٔاوایمناست
داده به مــن ایـــــزدِ یکتـــا خبر
غیـــرِ عـــلی نیست وصیِّ دگر
هر که منم سیّد و مـــــولایِ او
هستْ عـــــلی بعدِ من آقایِ او
ازهمهیِ خلقِ جهان برتراست
دشمنِ او دشـمنِ پیغمبر است
حجتِ من گشتدر اینجاتمام
نایبِ من هست علی والسلام
گفت علی با دلِ غمگین ٬ خدا
نیست دراین مَردمِ جاهل وفا
مردُمِ کوفه ٬ به جفـا شهره اند
در یَدِ شیـطانِ جهــان مُهره اند
کاش که اینگــــونه نبــــــود آدمی
نیستبرایــنغصهیِدل مرهمی
چـــــونکه بــُوَد حُکـمِ خداوندگار
غیــــرِ اطاعت نَبُـــــــود هیـــــچ کار
تاجِ امامت به سَرش جـا گرفت
حُکمِ خــــــود از عـــالَمِ بالا گرفت
پــــای٬ بکـــــــوبید از ایــن موهبت
داده خـــــدا بـــر همــــه این منزلت
سینهیِ حامی چو شمـا شاد شد
کُلِ وجــــــــودش زِ غــــــم آزاد شـــد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
اجرت با امام زمان