جمعه ۲ آذر
حقیقت شعر شعری از صمد ذیفر
از دفتر با نام تو نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ۰۴:۰۷ شماره ثبت ۴۹۸۵۲
بازدید : ۷۱۴ | نظرات : ۳۴
|
|
حقیقت شعر
ســــــــــلام
********
برای دوستان شاعر و شاعران وارسته
که قلم شان در جهت رضای حضرت دوست
و اعتلای راه اوست .
قلمی که خودبر آن سوگند یاد کرد و فرمود
نون وَالقَلَم وَما یَسطُرون ....
❄<::»»»»::>❄<::««««::>❄
❄
عـنـایـتـی نـشـود کـی قـلـم قـلـمـرانـد
که سر عشق بجز عاشـقـان نمی داند
❄
ضمیرپاک ویقین هم نوا شود با صدق
تـرنّـمـی بـنـوازد قــلــم بـرقـــصـانــد
❄
عروض و قافیه درشعر گلسِتان باشد
بـدون بـلـبـل شـیــدا کجـا غـزل خواند؟
❄
قلم وسیله شود صاحبش لسان الـغـیب
حـمـاسـه ای بـکـنـد عرش را بـلـزاند
❄
کـه شـعـر بـی نفس شاعران وارسـتـه
اگرچه خوب،ولی چون حباب می ماند
❄
خد ای عزّ و جل مرحمت نما که قلم
بدسـت اهـل بـیـفـتـد سـپـس بچرخاند
.
آذر ماه 1394. ذیفر
❄<::»»»»::>❄<::««««::>❄
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.