بـسالی روزگـار بـا خلق جفـا کـرد کـه هر درمـانـده راهی را رهـاکــرد
گــرفـتـاری رسـیـد بــر بـستـگانـم شــدم حلال مـشکـل بــر کسـانـم
بــدادم ثـــروت سـی سـالــه ام را تــمـــام دولــت کــــاشــانـــه ام را
بـنا کـردنـد بـه پــول مـردمـان کـاخ بـراویختند بــه هـر دروازه ای شـاخ
بـه پـول مردمان درعیش و نوشنـد گهی بـافـوروگـاهی می فـروشند
تـوگویی برکسی نیستند بـدهکار کـه بــرگـرداننـد ایـن امــوال بسیـار
بـساختنـد زنـدگی چـون عنکبوتی بـه پـایـیــزی بـریـزد بـــرگ تـــوتــی
بــه یـغـمـا مـی بــرد اورده بــاد را هر انـجـایی که نیست نــام خدا را
بــخـوردنـــد نـــان روز کــودکــانــم چنـا نـی کـه نـکـردنــد دشمـنـانــم
فـریــب خــوردم ز یــاران و تــبـارم همـان دوستان و خـویـشان جبـارم
تـرحـم بـر چنـین افـراد روا نـیست چوگرگ اند در کمین و بیـنوا نیست
چرا انسان؟ حقیـر و خود پـرستی بـه دور از مـردمـان از حـق بـرستی
نـبـایــد جـزء بـه خـود ایـمن بـودن هران گرگزاده را چون من ستودن