جمعه ۲ آذر
نقش جهان شعری از سعید علی زاده
از دفتر بازیچه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ۰۲:۳۴ شماره ثبت ۴۸۸۶۹
بازدید : ۸۶۸ | نظرات : ۳۷
|
آخرین اشعار ناب سعید علی زاده
|
تو رفتـــــہ ای و رهـــــا کرده ای منِ نـــــگران را
و بسته است دلم بعـــــدِ رفتـــــنت چمـدان را
شدم چو نصفِ جهانـــــے که نیمـِ دیگر من نیست
گرفته اند ز من مثـــــلِ اینکـــــة "نقشِ جهان" را
درونِ کشـــــورِ دل کـــــرده کـــــودتا غـــــمِـ دوریـــــْت
چگونه سر کنـــــمـ از ایـــــن به بعد این خفقان را
حکـــــایتِ مــن و تو مثـــــلِ مـــــاه گشتـــــه و خـورشیـــــد
که می رسند به همـ "گرگ و میش" ... این دوران را
تو رفتـــــے و به دلمـ حســـرتـی ســـت تا دمـِ مـــــرگمـ
چو حسرتے که به دل مانـــــده است سوته دلان را
تو بودی عمرِ من افسوس رفتی و پس از آن همـ
ببـــــردی از رگـــــِ مـــــن نبـــــض و از دلـــــمـ ضـــــربان را
شده ست عاقبــتم چون "حباب در دل آبی"
که گشته است فنـــــا و نـــدیـــــده او فوران را
بـــرای آنکه بیـــایـــــے هـــــزار مرتبـــــه خوانـــــدمـ
دعای وقت سحـــــر یا که قبل و بعد اذان را
سعید علی زاده
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود برادربزرگوارم
شعر بسیار زیبایی ازشما خواندم
بسیار زیبا ومحکم شروع کردید ارتباط افقی وعمودی بین ابیات ومصراعها هم خوب بود زبان ونگاهش هم زیبا وامروزی بود وزن وقافیه هم ردیف بود
از ارایه ی تلمیح هم بهره گرفته بود ودرکل غزلی خوبی رقم زدید که دیگر استادان عزیزم اقتداری وصفادل هم اشاراتی داشتند
اما من دراینجا یک گله دارم ازدوستان عزیزی چون شما که قلم وبیان خوبی دارید ولی فقط به ارسال شعر اکتفا می کنید ودیگر دربحث ونقد نظرات شرکت نمی کنید واین باعث میشود
که همینجوری ناشناخته ومهجور بمانید وشعراتون کم بازدید باشه ودوستان هم ازقلمتون بهره مند نشند اون جور که باید وشاید
تقاضا دارم همین جا ازشما وتمام دوستانی که علاقمند به پیشرفت هستند که تنها به ارسال شعر اکتفا نکنند وشرکت کنند دربحثها ونقطه نظرات
به نظرمن این قدرزحمت می کشیم ومی نویسیم اشعاربه این خوبی اگر روزی نیم الی یک ساعت ازوقت خودشون رو بگذارند برای شرکت درزیراشعاربقیه ودادن نقد ونظر هم برای شناخته شدن خودشون وشعرشون خوبه وهم بقیه هم ازاندوخته هاشون بیشتر استفاده می کنند وشناخته میشه قلمشون
حیفه که اشعار به ان زیبای مهجور بمونه
از ان جا که در دنیای امروز نشر وانتشارشعر باقدیم متفاوته وکتابها با وجود صرف مخارج گران وزیاد خوب خرید وفروش نمیشه ومردم ومخاطبان هم براشون سرچ کردن تو نت آسانتره ومقرون به صرفه تر انگار باید تلاش بیشتری کرد
درفضای مجازی متاسفانه انگار ادبیات هم معامله ای شده
تا سرنزنیم به اشعار متعاقبن کسی سر نمی زنه
ببخشید که کمی پرحرفی شد برادربزرگوارم
حرف دلی بود که بارها زده ام به دوستان واینجا هم گفتم یه اشاره ای داشته باشم
موفق باشید