شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر سعید عاصم یوسفی(سعدیار)
آخرین اشعار ناب سعید عاصم یوسفی(سعدیار)
|
یاعلی
از دل و از سر نرود
عشق تو تار و پود من
ز تن جدا نمی شود
مهر ولایت یا علی
شرر زند بر دل من
دمی ز یادم نرود
ز عشقت آکنده تنم
عطر امامت یا علی
غدیر خم برای تو
اطاعت از خدا بود
وگرنه دردیدتونیست
جهان چو زره یاعلی
گدای درگاه توئم
نران مرا به غمزه ای
تحفه به سائلان ترا
نگین شاهی یا علی
به عطر و بوی نبوی
وجودی آکنده شوی
بِدُخت حضرتش چنان
یاور و یاری یا علی
به کعبه مولود تو باد
به خانهء خدا وفات
نشد نصیب هر کسی
چنین سعادت یا علی
زدیده اش خون بچکد
پدر ز کف داده یتیم
به انتظارِنان وخرمایِ
تو مانده یا علی
صفِ بدست گرفته شیر
دعا به لب جمله فقیر
طلب کنند شفای تو
به چشم گریه یا علی
سخن بگو به قعر چاه
ز جهل خلق در گناه
که برطریق حق شوند
به سوز آهت یا علی
درس ولایت از تورا
نموده ازبر حسنین
سلسلۀ امامت از
تو جان گرفته یا علی
نرانده تیغ بِکین و پیش
نه برعدونه یار خویش
به عدل تو در عجبند
دشمن ودوستت یاعلی
به مهر تو بسته شده
نطفه ام از روز ازل
نظر نما در این مقام
به سعدیارت یا علی
( سعدیار)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.