پنجشنبه ۱ آذر
چند کوتاه شعری از پگاه بنوان
از دفتر عبور نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۱۶ شماره ثبت ۴۷۹۰۱
بازدید : ۸۱۴ | نظرات : ۳۵
|
آخرین اشعار ناب پگاه بنوان
|
.
چقدر دوست دارم
آرام آرام
بی هوا
بی تنش
در تنگ بلورین چشمانت
به خواب روم
تو آهسته تماشایم کنی
و من
خواب هیچ دریایی را نبینم...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
از پیراهنم گلهای کاغذی شره کردند
روی پاهایم ریختند
تمام تنم
رنگهای بهاری گرفت
رد پایم ماند
برای تو
مرا
دوباره
آویزان نکن
به ریسمان سکوت
و چون بادبادکی
پروازم نده
من
عروس زمین های خاکیه بی ریشه ام
خدا
در پاهایم نفس میکشد
وقتی راه میروم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
قایقی خواهم ساخت
قرمز
به پنجره ات خواهم رسید
با نخستین باد
ابرها را
به پنجره خواهم دوخت
مشوشت نکنند
و بی صدا
پروازت را به تماشا خواهم نشست.. .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
برایت خواهم پخت
یک غذای خوب
در انتظارت خواهم نشست
در یک شب زمستانی
سرد
پذیرایت خواهم بود
گرم
زودتر بیا
اینجا
زمستانها
حتی ستاره ها
به خواب می روند
راه را گم میکنی....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
همیشه لبخند میزد
کسی که
دستهایش را بریدند
تا نتواند
اشکهایش را پاک کند...
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.