با بسته شدن کامل آب ، زاینده رود را باید در این هوای داغ تابستانی
ببینید ، خشگ ِ خشگ ، برهوت ِ برهوت ...
پس ناچارم باردیگر قول ریاست محترم جمهوری را در سفر به اصفهان
به مسئولین محترم شهری یاد آور شوم که :
" تا من هستم ، زاینده رود بی آب نخواهد شد " !!!!
و من هم ناچارم بار دیگر عرض کنم :
..........................................................................................................
در ملاقاتی به شهر اصفهان
داد روحانی به مردم این نوید
چون که از بی آبی ِ زاینده رود
شِکوه ها کردند ُ ایشان میشنید
گفت تا هستم دگر ،زاینده رود
زهر ِخشگی را نمی باید چشید
بعدِ چندی قطره قطره ،نم نمک
آب ها شد ، از نظر ها ، ناپدید
وقتِ تبخیر ُ فرو رفتن به خاک
از ته ِ دل ،آه ِ سردی میکشید
درد ِدل میکرد با "خواجوی" پیر
بغضُ اشگُ غم ،اَمانش میبُرید
پُمپها چون بُمب جانش را گرفت
یا چو زالویی که خونش میمکید
از گلویش آبِ خوش پایین نرفت
هیچکس او را دگر ، خندان ندید
گفت با " خواجو "چنین زاینده رود
من چرا خیری ندیدم ، زان کلید ؟
اصفهان _ خرداد 95
درودتان باد