يکشنبه ۲۷ آبان
|
دفاتر شعر آگاه ( بختیاری )
آخرین اشعار ناب آگاه ( بختیاری )
|
( قامت شمع ) .
قامت شمعی و از سوختنت، باک نداری ،
شعله افروز یقینی، دل شکاک نداری .
خویش دانی که چنین سوختنی! عین حیات ست ،
پس، چو ققنوس بسوزی، سر امساک نداری .
از می ی ماءده، سرمستی و بر عاطفه دل بست ،
تا ابد حاجت منت کشی از تاک نداری .
از ، فروغ سحر آکنده ی دیدار تو، خورشید ،
می گدازد، که چرا میل به افلاک نداری .
جان پناهی تو و آتشکده ی نور امیدی ،
شعله می پروری و باک، ز کولاک نداری .
در تپشگاه طنین پرور هر سینه ی نستوه ،
نغمه پردازی و جز فطرت پژواک نداری .
آسمانی ست پر از چلچله ها ، حلقه ی ذکرت ،
فجر نوری ی و غم از پرده ی شب ناک نداری .
ریشه ی نخله ی اندیشه ای و بار تو دانش ،
چشم داد و دهش، از توده ی خاشاک نداری .
پرده ی جهل شب آلود زمان را بشکافی ،
چون، سری جز به سراپرده ی ادراک نداری .
در رکاب قلمت ، توسن اندیشه ، برانی ،
کاوه ای، واهمه از سطوت ضحاک نداری .
بوستانت، نپذیرد ز خزان، رنگ تباهی ،
روح آلاله ای و جز دل صد چاک نداری .
سرمه ی دیده ی تو، خاک رخ تخته سیاهت ،
توتیا یی به شرف ناکی ی این خاک نداری .
ای که سرمست ز ایثاری و از جاذبه سرشار ،
رتبه ای بر تر ازین منزلت پاک نداری .
من، ز پندار تو " آگاهم " و در پیش تو، چون کاه ،
کوه تمکینی و از صرصر دی باک نداری .
بختیاربختیاری " آگاه " .
.
.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.