جمعه ۹ آذر
|
دفاتر شعر محمد علی سلیمانی مقدم
آخرین اشعار ناب محمد علی سلیمانی مقدم
|
با کمی تعجیل، به استقبال روز مادرم که نمونه یک زن کامل بود، می روم. یادش گرامی و روحش شاد
آيه ي رَوْحٌ وَ رَيحانْ نورِ ايمان مادر است
اُسوه ي عشق و محبّت، جانِ جانان مادر است
آفرينش گشته كامل بعدِخلقِ بانوان
برترين شخصيتْ امّا بينِ ايشان مادر است
آن كه با رنج و تعَب بارِ عزيزانش كشد
بيش از نُه ماه و اندي تا به پايان مادر است
كودكانش تا به آرامي بخوابند آن كه هست
تا سحر بيدار بر بالينِ آنان مادر است
طفلِ شيري را كند تا نونهالي تازه پا
آن كه تيمارش كند چون باغبانان مادر است
الغرض تا كودكش گردد جواني شير گير
آن كه زحمت مي كشد بَهرش فراوان مادر است
بعد از آن امّيد دارد تا كه دامادش كند
غم خورَد تا كارِ او آيد به سامان مادر است
تا ببيند دخترش را در لباسِ نو عروس
قلبِ او باشد چو سير و سركه جوشان مادر است
جانِ مطلب اين كه ما را در تمامِ زندگي
آن كه دارد دوستْ تر از جان و جانان مادر است
پس به خاكِ پاي او چشمِ رَجا بايد نهاد
زيرِ پايش آن كه باشد با غِ رضوان مادر است
شاهكارِ خلقت است و فخرِ خَيرُ الْخالِقين
از ازل بوده ست و حتماً تا به پايان مادر است
خالقِ كون و مكان بعد از خداوندِ كريم
مادر است و مادر است و مادر است و مادر است
سليماني مقدم 10-01-1395تقديم به وجود مقدّسِ همه ي مادران كه تبلورِ متعالي ترين شخصيتِ زنان هستند
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دوستتان دارم بزرگوار عزیز