طنز
غم مخور یک روز هم" فیزیک "می آید بکار!
در سلول انفرادی روزن باریک می آید بکار
بهر دزدان بظاهر حرفه ای در کشورم
نیمه شب های بسی تاریک می آید بکار!
آن لب ژولیده ی آن دخترک را دیده ای؟
در چنین وضعی فقط ماتیک می آید بکار
کل ایران را بکاوی ده نفر بیکار نیست
از نمازی تا اِرم...! بوتیک می آید بکار
گر شبیه من کشاورزی کنی در روستا
ساده میفهمی چرا تاپیک می آید بکار
گاه در صنعت کلر با کلسیوم یا نیتروژن
گاه گاهی هم اسید فرمیک می آید بکار
القصه گاهی در این خر تو خری های قشنگ
یک الاغ خوشگل آنتیک می آید بکار
گاه هم در باب تجدید فراش ای دوستان
شال و شلوار و سبیل شیک می آید بکار
بهر آنکه در خماری عاشق فس فس شده
سیخ سنگ و منقل و پکنیک می آید بکار
گاه گاهی هم برای عده ای بی ذوق تر
یک شکم از حرف های پیک می آید بکار
بهر آنکه روی دفتر هی نقاشی میکشد
یک مداد و چند تا ماژیک می آید بکار
هر که از خواننده های این طرف راضی نبود
بهر ایشان کاست سرژیک می آید بکار
کل شعرم صرف شد در بهر این و بهر آن
پس برای بنده هم" فیزیک "می اید بکار......
محمود انصاری
بسیار جالب و زیباست
مبین مشکلات جامعه