سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 26 آبان 1403
    15 جمادى الأولى 1446
      Saturday 16 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۲۶ آبان

        تزویر

        شعری از

        امیر اصفهانی(دلقک)

        از دفتر احساس سرگردان نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۷:۱۹ شماره ثبت ۴۵۰۴۵
          بازدید : ۸۸۴   |    نظرات : ۳۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر امیر اصفهانی(دلقک)
        آخرین اشعار ناب امیر اصفهانی(دلقک)

        هر که خود را یافت،سر بر دار رفت
        نقطه هاماندند،اماگردش پرگار رفت
        بر سر بازار هرکس دادعرفان میزند
        منع ساقی کرده اماجام پنهان میزند
        پندشهوت میدهد هر زاهدی اغیار را
        خودبه خلوت،مست میبوسدلب صدیاررا
        رو به سوی کعبه،باتزویر،غافل میروند
        بیخبر از جهل خود،خندان که عاقل میروند
        کعبه دل،مهربانیها،محبت،خالی است
        این سخنها،زیر پا،مانند نقش قالی است
        عارفان بدنام کفرو،عاشقی حد جنون
        برتن انسانیت،رگها همه خالی ز خون
        من نه درویشم،نه زاهد،”دلقک”میخانه ام
        عاقبت بر دار میرقصد،سر دیوانه ام
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۲:۳۷
        پندشهوت میدهد هر زاهدی اغیار را

        خودبه خلوت،مست میبوسدلب صدیاررا

        رو به سوی کعبه،باتزویر،غافل میروند

        بیخبر از جهل خود،خندان که عاقل میروند

        کعبه دل،مهربانیها،محبت،خالی است

        این سخنها،زیر پا،مانند نقش قالی است

        عارفان بدنام کفرو،عاشقی حد جنون

        برتن انسانیت،رگها همه خالی ز خون

        من نه درویشم،نه زاهد،”دلقک”میخانه ام

        عاقبت بر دار میرقصد،سر دیوانه ام
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        درود برادربزرگوارم
        چقدرزیبا وپرمفهوم بود
        حکیمانه ودل پذیر
        احسنت خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        قلم بسیارخوبی دارید خندانک خندانک خندانک خندانک
        هم لفظ وهم معنادراوج است
        لذت بردم خیلی تاثیرگذاربود
        کمی بیشترفعالیت کنیدتاشناخته شه
        موفق باشید خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        عباسعلی استکی(چشمه)
        جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۴۱
        درود گرامی
        غزلی ناب و زیباست
        پر معنی و موثر
        مبین مشکلات جامعه خندانک خندانک خندانک
        وحید کاظمی
        پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۴:۰۸
        درود بر امیر عزیزم
        بسیار لالی
        کاملا با نظر بانو عجم موافقم
        ژرفا
        پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۴:۲۶
        دوست عزيزواقعالذت بردم
        بسيارعالي بود
        سعید عاصم یوسفی(سعدیار)
        پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۴:۵۲
        احسنت احسنت لذت بردم زیبا و پر معنی پایدار باشید
        سعید عاصم یوسفی(سعدیار)
        پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۴:۵۳
        احسنت احسنت لذت بردم زیبا و پر معنی پایدار باشید
        محمد علی سلیمانی مقدم
        پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۵۸
        درود بر شما و طبع روانتان
        زیبا بود و دلنشین
        پوزش بنده رو بپذیرید، اما احساس می کنم مصراع اول هم وزن بقیه نیست
        ابوالحسن انصاری (الف رها)
        پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱
        خندانک خندانک
        رودونا کیارنگ  (فاطمه توکلی)
        پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۵:۰۴
        سلام و درود جناب اصفهانی بزرگوار خندانک
        نقطه ها ماندند اما گردش پرگار رفت ... باید نقشی زد و رفت نقطگی کردن ناید در حساب ... نقطه صفر است و بود و نبودش یکسان در جمع و تفریق جهان ... خندانک خندانک خندانک
        غزل زیبایتان بادرونمایه ی پرمفهومش عالی بود استاد خندانک خندانک خندانک
        بسیار زیبا به دلم نشست خندانک خندانک خندانک
        ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿
        وظیفه هنرها توصیف موارد خاصی از واقعیت نیست بلکه نشان دادن امور مطلق و کلی ای است که در پشت این موارد خاص و جزئی قرار دارند . به عنوان مثال یک نقاشی زنی خاص و فرزندش را به عنوان شمایل حضرت مریم و عیسی مسیح نشان می دهد اما برای اینکه این تصویر به مثابه هنری والا تلقی شود باید نشان دهنده چیزی از جوهر عشق مادری باشد . تابلوهای نقاشی بسیاری از حضرت مریم و کودک وجود دارد اما تنها هنرمندان بزرگ تصویری می آفرینند که به نظر می رسد عامل ملکوتی موجود در عطوفت مادرانه را ترسیم می کنند. به عبارتی آنچه در یک پرده نقاشی عالی مطرح است ایده یا تصوری است که تنها در یک مورد به خصوص (در اینجا عشق مادرانه) تجلی می یابد و این مورد خاص را تعالی می بخشد و از حد صرفا بازنمود آن فراتر می رود. شوپنهاور
        ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿ܓ✿
        همیشه باشید و بسرایید
        خندانک خندانک خندانک
        علی میرزایی( هیچکاک)
        پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۸:۲۰
        شعر بسیار زیبایی بود،البته قالب شعر هم مثنوی بود.
        صفیه پاپی
        جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ ۰۵:۲۸
        .................... خندانک خندانک خندانک ....................
        درود بزرگوار خندانک
        بسیااااار زیبااا بود خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        .................... خندانک خندانک خندانک ...................
        هدیه به اهالی خوب شعر ناب:

        پسربچه ای بود که رفتار بدی داشت.پدرش به او کیفی پر از میخ داد و گفت هرگاه رفتار بدی انجام داد،باید میخی را به دیوار فروکند.
        روز اول پسربچه،37 میخ وارد دیوارکرد.در طول هفته های بعد،وقتی یادگرفت بر رفتارش کنترل کند،تعداد میخ هایی که به دیوار میکوبید به تدریج کمتر شد.
        او فهمید که کنترل رفتار، از کوبیدن میخ به دیوار آسانتر است.
        سرانجام روزی رسید که پسر رفتارش را به کلی کنترل کرد. این موضوع را به پدرش گفت و پدر پیشنهاد کرد اکنون هر روزی که رفتارش را کنترل کند، میخی را بیرون بکشد.روزها گذشت و پسرک سرانجام به پدرش گفت که تمام میخ ها را بیرون کشیده.پدر دست پسرش را گرفت و سمت دیوار برد.پدر گفت: تو خوب شده ای اما به این سوراخهای دیوار نگاه کن.دیوار شبیه اولش نیست.وقتی چیزی را با عصبانیت بیان می کنی،آنها سوراخی مثل این ایجاد می کنند. تو میتوانی فردی را چاقو بزنی و آنرا دربیاوری . مهم نیست که چقدر از این کار ،اظهار تاسف کنی.آن جراحت همچنان باقی می ماند.ایجاد یک زخم بیانی(رفتار بد)،به بدی یک زخم و جراحت فیزیکی است...
        فریبا غضنفری  (آرام)
        شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ۲۱:۴۰
        درود بر شما خندانک خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        2