يکشنبه ۲۷ آبان
همرنگ جماعت شعری از علی میرزایی( هیچکاک)
از دفتر سرگیجه نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۳۲ شماره ثبت ۴۴۹۵۵
بازدید : ۵۹۸ | نظرات : ۲۱
|
دفاتر شعر علی میرزایی( هیچکاک)
آخرین اشعار ناب علی میرزایی( هیچکاک)
|
باید گذاشت و گذشت
باید خود را گم و گور گرد
و رفت در صفحه گمشدگان جراید...
باید خر شد و زد به کوچه علی چپ...
به کوی بیخیالی ،به بن بست خوش بینی
باید زیر لب زمزمه کرد زندگی زیباست
و این دروغ شاخدار را هر روز به خورد خود داد...
یا آن را نوشت و قاب کرد و کوفت به دیوار
با چهار میخ گنده
بگذار صدای صاحبخانه در بیاید
چهار دیواری اختیاری
او نگران است و حق دارد...
شاید سقف خانه اش تاب این دروغ را نیاورد....
بایست بیخیال فلسفه شد ...
وَ هر روز قورباغه قورت داد
روزی سه عدد بعد از هر وعده غذایی
بگذار شکم قور قور کند...
باید حافظ ،خیام ، نیما و اخوان را کنار گذاشت...
مگر سهراب سپهری چه ایرادی دارد؟
راستی او با چه آبی چشمهایش را میشست؟؟!
آب کر،آب جاری،آب معدنی،آب....
باید سیگار را ترک کرد و کمتر زل زد به یک نقطه...
به جایش میتوان یک مشت پسته بلعید،با افتخار
خریدش کار هر جنبنده ای نیست....
باید نوای حزن انگیز ویولن را کنار گذاشت
و دل سپرد به ریتم شیش و هشت
بتهوون یا شهرام شب پره؟؟! مساله این است !
باید هالیوود و سینمای اروپا را تحریم کرد...
آمریکاییهای بی تربیت!
هیچکاک،فورد یا اسپیلبرگ را بیخیال....
مگر مسعود ده نمکیِ نمکیِ خودمان چه ایرادی دارد؟؟!
با آن فیلمهای معناگرای بی معنایش
با آن فیلهایش که هیچ قیچی سانسوری حریفش نیست
باید کتاب رابست و پای رسانه ملی نشست...
با پخش مستقیم فوتبالهایش...
از لیگ برتر ایران بزرگ تا لیگ برتر انگلیس خبیث
با بیست و سی اش و مجریان احساسی اش...
با در حاشیه اش و کارگردان پر حاشیه اش....
با کیمیا و دوستان زبل اش
که هرشب میآیند و به شعور یک ملت توهین میکنند....
تا میهن پرستی را ترویج کنند
باید پوست انداخت
باید همرنگ جماعت شد...
همرنگ جماعت بیرنگ....
همرنگ جماعت بافرهنگ!!!
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.