دوشنبه ۵ آذر
|
آخرین اشعار ناب مازیار نظربیگی
|
هـم کـلاسـی ِ غمگـین ِ من! ... معـلّـم کـه گـفت: \"بابا نان داد!\" جابه جا شـد ج ِ با نون!.. غـلـط نـوشتی چرا تو؟.. \"بابا جان داد!\"
\"بیـست\" اعــدام شد زیر این دارِ دیکته ات! ... ولی \"صد آفرین!\" مـُهـر کرده مـعـلّـم کـنــار صـفـرش ! .. وَ شکـلـک ِ خـنـدان داد...
پــانـزده پــار پــر زد .... پــریــد! .... مــانـده هـنوز پـریشـانی ات! درد ِ دل کــن تـو ایـن بـار ... ناعـبث او زبــان بـه هــر انسان داد!
گفتی: میانِ دو هیـچ هستیم! ... این شده پـوچ و آن یـک گنگ! سال ِ صد، تازه می فهمی در گور! .. مرگ، وعده ی هجران داد! فلسفه .. فهم و فطرت .. وَ سفسطه ، وام دار ِ جهـل و اجبــار! \"ورطـه\" وارونه سخت است و به آدم کاش، میوه ی وجدان داد!
در سلولی که هستیم.. یک جام ِ دَرد هست و خوشی هم دُرد پشت ِ نــرده ی تــردید ... پاسـبان به مـا ... چند بَـط ایمان داد!!
عقـل انـگـار با پیـک ِ هفت، انکـار می شـود!... دیـن باقی ست.. هشت، نـُه، دَه.. نشد! آب بسته ساقی!.. حکم!.. باید زندان داد.
..
\" غزل هم کلاسی \" مازیار نظربیگی ( م.راهین) مرداد 90
\" تقدیم به هم کلاسی عزیزم مهندس عباسی\"
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.