سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 دی 1403
    28 جمادى الثانية 1446
      Saturday 28 Dec 2024

        حمایت از شعرناب

        شعرناب

        با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۸ دی

        من آریایی مسلمانم....

        شعری از

        حمیدرضا کشیتی

        از دفتر ستاره شب هایم.... نوع شعر دلنوشته

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۵۲ شماره ثبت ۴۴۳۱۴
          بازدید : ۱۶۳۲   |    نظرات : ۱۴۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر حمیدرضا کشیتی

        من یک آریایی مسلمانم
        خدایم را" در وجودم می یابم
        میزند نبضم از" بهره ی عشق
        قلبم" سرشار از سلاله ی نور
        قبله ام" کعبه ی تو
        میان مهربانی مادرانه
        میان لبخند های پدرم   میشناسمت
        ای خداوند   من" بنده ی تو
         در مسجد شهر
        در شالیزارهای سبز
        در نجوای شبانه
        در جنگل
        در کوه
        در دشت
        زیر آسمان تو 
        میخوانمت
        سرزمین من ایران
        پادشاهم کوروش
        اصالتم من زیباست
        رسم من عدل علی
        فرمانده ام سید علی
        حجاب خواهرم چادر
        یادگار زهراست
        غیرت مردها"  تمثیل
        حضرت ابالفضل العباس است.....
        ح مثل حمید
        ۱
        اشتراک گذاری این شعر
        ۵۵ شاعر این شعر را خوانده اند

        بیژن آریایی(آریا)

        ،

        حمیدرضا کشیتی

        ،

        منوچهر مجاهدنیا

        ،

        شمیلا شهرابی

        ،

        نجمه طوسی (تینا)

        ،

        سروش کیومرثی

        ،

        ولی الله شیخی مهرآبادی(دیوانه)

        ،

        صابرخوشبین صفت

        ،

        مهدی بهبودیخواه

        ،

        منصور دادمند

        ،

        مهناز نصیرپور

        ،

        علی اکبر فلاحی

        ،

        نعمت الله احسانی بنافتی (احسان )

        ،

        وحید کاظمی

        ،

        جمیله عجم(بانوی واژه ها)

        ،

        مسيحا

        ،

        علی محبی

        ،

        آرمین اسدزاد (الف)

        ،

        حسام الدین مهرابی

        ،

        دمحا ناییاضر

        ،

        صمد حسین پور(پیرجوان)

        ،

        زهرا ضیایی

        ،

        اله یار خادمیان(صادق)

        ،

        خداداد آدينه (آدينه)

        ،

        جاسم ثعلبی (حسّانی)

        ،

        علی صادقی(صادق)

        ،

        علی غلامی

        ،

        عباسعلی استکی(چشمه)

        ،

        مروی(ضیغم)

        ،

        احمد رشیدی مقدم (گمنام)

        ،

        محمد رحیم کاظمی

        ،

        ریحانه رسولیان

        ،

        رضا نظری

        ،

        مرتضی دیانت دار (خاموش، خموش)

        ،

        سیده لاله رحیم زاده(آلاله سرخ)

        ،

        یونسی(یونس)

        ،

        بهاره ترابی (بهارنارنج)

        ،

        مسعود مهرابی( درویش)

        ،

        محسن پاده بان

        ،

        سما همدانی

        ،

        عیسی نصراللهی( تیرداد)

        ،

        مجتبی شفیعی (شاهرخ)

        ،

        بهاءالدین داودپور تخلص بامداد

        ،

        محمدعلی جعفریان(عاشق)

        ،

        سيدمحمدمعالی

        ،

        حسن بذرگری(آیین)

        ،

        الهه نصیری زاده

        ،

        صفیه پاپی(مدیر)

        ،

        پرنیان (بانوی تاریکی )

        ،

        سيده فاطمه سيدپور (سپيده)

        ،

        سیده پریسا میرنظامی

        ،

        اسماعیل علیخانی

        ،

        حسين زرتاب

        ،

        حسن درویشی (درویش)

        ،

        مریم باهنر(روح سرگردان)

        نقدها و نظرات
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۴۵
        درود برادر بزرگوارم کشتیی
        شعرزیبایی بود
        البته دوستان نظراتی داشتند که من موافق نیستم
        با انها
        من این اشکال راوارد نمی دانم که گفتند فضاسازی مناسب نشده و اسلام وآریا باهم منافات دارند
        کجا اسلام با اریا مخالفت داشته ویاداره
        کجای اسلام به تمدن ما توهین یا اهانتی کرده
        که باهم دشمن باشند ماهم درواقع اریایی هستیم
        وهم مسلملن واین اصلن باهم هیچ گونه منافاتی ندارد

        وبه نظرمن شما خواستید درواقع پیوند صلحی ایجادکنید بین ایران الان وایران باستان واسلام وآریا که متاسفانه بعضیا با تعصب نابجا دارند بین این دو جنگ ودعوا برپا می کنند
        وخواستید دوستی برقرارکنید بین اریایی بودن ومسلمان بودن
        وبسیارزیبا هم بیان کردند منظورتونو واین کاربدی نبوده
        باتوجه به عکسی که بالای نوشتشون هست
        به راحتی میشه
        منظورتونو رو ازشعر فهمید وجبهه گیری نداره این سروده
        چون نه بد اسلام راگفته ونه بد آریا را
        هیچ کدام رانفی نکردید که دوستان به مخالفت پرداختند
        وبه نظرمن زیبا بود خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        موفق باشید برادرخوبم
        احسنت
        آریایی بودن یک مسلمان
        یا یک مسلمان اریایی بودن خیلی هم عالیه
        وباهم منافاتی نداره
        بلکه خیلی هم خوبه که هم ازیک نژاد برترهستیم
        وهم مسلمانیم ودررکاب ائمه
        واونجایی هم که گفتید حجاب خواهرم چادر ودوستان جبهه گرفتندهم اصلن این ایراد وارد نیست
        چون شما که جمله ی امری نکردید که حجاب حتمن باید چادرباشه
        گفتید حجاب خواهرم چادره خیلی ساده
        فقط شاید ازلحاظ ساختاروشکل ظاهری وزیبایی وپردازش جمله هاکمی ضعف داشته باشید
        وبهترازاین هم می توانستید بیان کنید
        ماناباشید برادربزرگوارم خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        جمیله عجم(بانوی واژه ها)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۰۸
        درودبرتمام دوستان خوبم خندانک خندانک خندانک خندانک
        به عنوان یکی ازمدیران افتخاری سایت
        همه ی شماررابه صبر وارامش
        ومتانت درگفتاردعوت می کنم
        اینجا محلی برای بحث ونقدونظره
        همه مون بایدحرفامونو بزنیم
        ولی حق نداریم به همدیگر خدای نکرده توهین کنیم
        که باعث دلخوری یگدیگرشویم
        شعر ویا هیچ چیزدیگری ارزش لطمه زدن به دوستیهامونو نداره
        هرکدوممون دارای نظرات و
        عقایدی هستیم که برای خودمون قابل احترامه
        درسته اختلافاتی داریم
        اما بایدمواظب شخصیت همدیگرهم دراین راستا باشیم
        اختلاف نظر عیب نیست
        اما حمله به یکدیگر وزیرسوال بردن شخصیت همدیگر
        اصلن درشان یک ایرانی واون هم شاعروادیب نیبست خندانک خندانک خندانک خندانک
        ممنونمممممممممممم خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        عباسعلی استکی(چشمه)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۵:۳۱
        درود جناب کشیتی عزیز
        سروده بسیار زیبا و شورانگیز
        پیشنهادی که به دوستان دارم و خود بیشتر اوقات به آن عمل میکنم
        اجتناب از نقد معنوی است
        در سایت های مجازی شاعری معمولا سروده ها نقد معنوی نمیشوند
        چون نوعی خود سانسوری بدنبال دارد
        پس لطفا تا حد امکان از این کار اجتناب شود بهتر است
        اما در مورد عربستانی های سوسمار خور:
        به گمان کمترین رب جلیل بار امانت را روی دوش بشر دو پا گذاشت و 123999 پیامبر فرستاد بلکه آدم شوند و نشدند و هرکدام به پرستش چیزی مشغول گشتند
        از همه گیج تر این عربستانی های بی مروت بودند که علی رغم در جوار انبیا بودن با خرما بت میساختند و می پرستیدند و بعد هم میخوردند
        رب جلیل حضرت ختمی مرتبت را به میان این سوسمار خور ها فرستاد به امید اینکه سربراه شوند و چون بدترین مخلوقات هستند سر براهی آنها راه را برای دیگر انسانها هموار تر مینمود که متاسفانه نشدند
        و همان عرب جاهلیت باقی ماندند و حتا بدتر و پیرو ابوجهل گشتند
        و همانگونه که قبلا بچه ها را میکشتند تا زمان حال هنوز میکشند و عادتشان شده است
        در این میان ایرانیان اهل بیت عصمت و طهارت را محترم شمرده امامت آنها را پذیرفته و رستگار شدند
        تا کور شود هر عربستانی که نتواند دید
        خرم و خوش باشی خندانک خندانک خندانک خندانک
        آرمین اسدزاد (الف)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۳۶
        این برای اولین بار است که تیک نقد را میزنم:
        آریایی بودیم و یکتاپرست، اسلام آمد، ریشه های یکتا پرستی داشتیم و دلایل دیگر پس پذیرفتیم و مسلمان شدیم... این خوب بود یا بد ؟
        بد بود از آنجا که فرهنگ نابمان در فرهنگی بی خِرد تحلیل رفت!
        همه ی پیامبران الهی نسبت به شرایط و سنت های حاکم در منطقه شان، شرع را شیوع دادند... یک نمونه: برای عرب جاهل (6سال در کشور قطر زندگی کرده ام پس از دیده ام میگویم نه شنیده) موجودیت زن صرفا برای خالی کردن آب کمرست! به خدا که حتی به زنی با چادر و پوشیه هم رحم نمیکردند! همین الان هم اگر زنی بخواهد به مکه (خانه ی خدا!!!) برود باید حتما همراه مرد داشته باشد، فکر میکنی چرا؟!؟ حالا با فرض اینکه پیامبر در ایران نازل میشد به جای عربستان، زن اجبار یه چادر داشت یا پلک مردان حجاب زنان بود؟ بگذریم...
        از منظر دیگر هم باز بد بود از آنجا که یک امپراطوری به اسم اسلام به فنا رفت! عرض کردم به اسم اسلام! خلفایی که آمدند با اسلام حکومت کردند یا با همان خریت پیش از اسلام؟ ایرانی که به یک سوم از جهان شناخته شده در آن روزگار حکومت میکرد، ایرانی با 7000 سال قدمت، امروز باید به آمریکای 400 ساله التماس کند که مرا در جهان بپذیر! اینها فقط مشت نمونه ی خروار از عوارض ورود اسلام بود...
        با اسلام مخالف نیستم، جامعه ی ایرانی اسلامی هم میتوانست خوب عمل کند اگر واقعی بود! اسلامی که صرفا به عنوان یک ایدئولوژی برای رسمیت بخشیدن به حکومت کاربرد دارد مشخص است گند میزند به همه ی ارزش ها و باورها!
        پس خواهشا با اطلاعات و دانش کافی در مسائل اجتماعی سیاسی تاریخی درباره ی اینگونه موارد بنویسم و بگوییم و به اشتراک بگذاریم...
        نجمه طوسی (تینا)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۵۵
        سلام بر نابیان ناب و آقای کشیتی
        خداوند در آیه ی 13 سوره ی الحجرات می فرماید :

        یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ
        ترجمه : اى مردم! ما شما را از مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یكدیگر را بشناسید، همانا گرامى‌ترین شما نزد خدا، با تقواترین شماست، همانا خدا داناى خبیر است.

        ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

        پیام‏ها:
        1- مرد یا زن بودن، یا از فلان قبیله وقوم بودن، ملاك افتخار نیست كه اینها كار خداوند است. «خلقنا، جعلنا»
        2- تفاوت‏هایى كه در شكل و قیافه و نژاد انسان‏ها دیده مى‏شود، حكیمانه و براى شناسائى یكدیگر است، نه براى تفاخر. «لتعارفوا»
        3- كرامت در نزد مردم زودگذر است، كسب كرامت در نزد خداوند مهم است. «اكرمكم عنداللّه»
        4- قرآن، تمام تبعیض‏هاى نژادى، حزبى، قومى، قبیله‏اى، اقلیمى، اقتصادى، فكرى، فرهنگى، اجتماعى و نظامى را مردود مى‏شمارد و ملاك فضیلت را تقوا مى‏داند. «ان اكرمكم عنداللّه أتقاكم»
        5 - برترى‏جویى، در فطرت انسان است و اسلام مسیر این خواسته‏ى فطرى را تقوا قرار داده است. «انّ اكرمكم عنداللّه أتقاكم»
        6- ادّعاى تقوا و تظاهر به آن نكنیم كه خدا همه را خوب مى‏شناسد. «علیم خبیر»


        قرآن مرجع تمام اندیشه های ماست .شما می توانید یک آریایی مسلمان ،یهودی ،مسیحی و...باشید ولی انسان با تقوا باشید . هر قومی در روز قیامت با رهبر خود محشور می شوند و میزان ثواب و عقابشان طبق آموزه های دینیشان سنجیده می شود . هر دینی داشته باش فقط انسان باش .
        سگ اصحاب کهف روزی چند
        پی نیکان گرفت و مردم شد .
        منوچهر مجاهدنیا
        يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۳:۲۱
        استاد عجم گرامی
        بنده هم با نظر بانو نصیر پور موافقم
        ایشان با پیام خصوصی از بنده هم خواستند که نظر بدهم که پیامشان هنوز در آرشیوم هست و ظاهرا به بیشتر کاربران پیام خصوصی داده اند که این گمان در انسان به وجود می آید که خدای ناکرده در پی هدف دیگری باشند برای آگاهی از عقاید دیگر دوستان که امیدوارم این گونه نباشد .
        بنظر حقیر اگر این بحث بهمین بسنده گردد و ادامه پیدا نکند اصلح تر است چون بحث های عقیدتی به هیچ کجا راه نمی برد و در نهایت هم باعث کدورت و دلخوری دوستان از یکدیگر می شود.
        از طرفی بنده ایشان را جوان خوش ذوقی در سرودن می دانم .
        معمولا اشعار عقیدتی اگر در سایت نقد نشود بهتر است و درست که ما همه مسلمانیم ولی عقایدها با یکدیگر متفاوت بوده و برای هرکس عقایدش تا زمانی که به دیگری لطمه نزند محترم است و هیچ کس هم حق توهین ومخالفت با عقیده او را ندارد.
        بنده هم بر اساس همین موارد است که به گذاشتن گل و بلبل روی اشعار دوستان اکتفا می کنم و نظری نمی دهم واگر ایشان از بنده با پیام خصوصی نظر نمی خواستند بنده هم این کار را نمی کردم ، چون از این دست اشعار را می خوانم و لذت نمی برم ولی هیچ نظری نمی دهم .
        برقرارباشیبد. خندانک
        حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
        يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۴۰
        باسلام خدمت دوست عزیز و سرو گرامی جناب کشیتی
        نقد1
        مقوله نقدی ادبی موقوله پیچیده ای است-
        از دیدگاه دستوری
        معنایی
        تاریخی
        ادبی
        استعاری
        مذهبی
        و.... به نظرمن شعر شما اگرچه مضمونی بسیار شاده دارد ولی آمیخته گی فراوان دارد
        حسن بذرگری(آیین نیشابوری)
        يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۷:۳۰
        دفتر نقد ها
        -نقدی بر شعر / من یک آریایی ملسمانم/ نوشته دوست عزیز جناب کشیتی
        مقدمه: باید به صراحت گفت که در دانشگاه های ایران رشته و میان رشته ای بنام نقد وجود ندارد- ونقدادبی محدود به همان چند واحد دانشگاهی است که دانشجویان رشته های ادبی و.. با آن آشنا میشوند و بیشتر نقادان ادبی ایران کسانی هستند که با بهره گیری از استعداد وتوانایی خود یا دستورات وانتصابات ... وارد این گود شده اند.
        شعر جناب عالی از زوایه ودیگاه های مختلفی قابل نقد و بحث بررسی است از جمله
        زیباشناسی-
        سبک شناسی
        روان شناسی
        مذهبی
        تاریخی
        سیاسی
        ...
        از نظر سبک شناسی که گرچه شعر به سبک شعر سپید نوشته شده ولی لایه های از سبک های ادبی ادبیات وشعر قدیم در آن نمایان است از جمله ردیف و قافیه و سجع های زیبا و دلنشین
        از نظر تاریخی
        به نظر بنده شعر دچار نوعی به هم ریختگی ذهنی و آشفتگی روانی است- آریایی مسلمان- که خود نوعی ترکیب در این حوزه است زیرا ما تا بحال مسلمان ایرانی شناخته بودیم ولی آریایی مسلمان خیر – پس در آن صورت باید کرد مسلمان- ترک مسلمان و ترکمن مسلمان هم داشته باشیم
        از نظر مذهبی نویسنده سعی کرده همه تاریخ تشیع را در یک صفحه بیان دارد – که کاری ناشدنی و موجب گم شدن وتشویش ذهن خوانده میشود.
        از نظر سیاسی
        که میتواند بیشترین خطر را متوجه شعر و ادبیات نویسنده کند .وارد شدن در حوزه سیاست است که می تواند ضربه را به ماهیت اثر وارد نماید.
        در پایان بدون جبهه گیری مشخص سیاسی به نویسنده محترم پیشنها می نماید از وارد کردن حوزه سیاست در آثار خویش خودرای نمایید
        با احترام حسن بذرگری(آیین)94/11/11



        شمیلا شهرابی
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۳۸
        زیبا بود ودلنشین
        اما ترکیبی از یک آریایی و اسلام
        ذهن ودرگیر دو نژاد مختلف میکند
        ترکیبی ظریف زیبا و قابل تامل
        چرا ما که صاحب غنی ترین تمدنیم
        اینچنین دچار فقر فرهنگی شدیم ؟؟؟؟؟
        چرا از تمدن و یکتا پرستی خود انقدر فاصله گرفتیم؟؟؟؟؟؟ خندانک خندانک
        منوچهر مجاهدنیا
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۵۹
        درود جناب کشیتی گرامی
        جسارتا باید خدمت شما عرض کنم که فضا و زمان سروده شما متاسفانه بطورکلی با واژه ها همآهنگی ندارد و نمی شود آن ها را به یکدیگر ربط داد.
        زمان کوروش !! زمان اسلام !! زمان حال !!
        شما این سه موضوع را در یک دلنوشته باهم آورده اید که با یکدیگر منافات دارد این است که جسارتا عرض می کنم ضمن این که احساس زیبایی دارید متاسفانه بنده روی این گونه سروده ها هیچ نظر خاصی ندارم .
        سلامت و پایدار باشید عزیز.
        خندانک
        ولی الله شیخی مهرآبادی(دیوانه)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۲۸
        جناب آقای کشیتی عزیز، سلام علیکم.
        .............................................................
        با نظرِ دوستان (کمی تاقسمتی) موافقم ولی..........معتقدم که بازبان وبیانی شیواترونزدیکتر، .....می توان آنهارابه هم ارتباط داد.............
        به ایرانی بودن ِ خودافتخارکنیم ، آریایی بودنمان رافراموش ننماییم .............ومسلمان بودن وپیروِ علی( صلوات الله علیه)راهم به ان اضافه
        کنیم که(جهان بینی ِ ماست).....و هرکدام به نوبه ی خود می تواند ،باعثّ بالندگی هرایرانی باشد......
        شما صحبت ازمهربانیِ مادرکرده ایدو،لبخندِ پدر.........اصالت وکورُش.
        مسجد،..شالیزار.جنگل و کوه ودشت............ولی به خوبی نتوانسته اید ارتباطی بینِ آنها برقرارنمایید....مثال:(اصالتم من زیباست) به اصلالتِ زیبا نازیدن ،بسیار عالی ست ........... وخدانبخشد آنکه اصالتش رافراموش کند .(دقّت کنید) ...(اصالتم)...(م) ضمیرِ متکلّم وحده است.(اصالتِ من)...وبعد ازآن بازهم(من)...........یعنی دریک پاراگرافِ کوتاه، دوبارکلمه ی (من).......اینها گاهی به زیبایی یک نوشته،چه نثرویانظم، لطمه می زند.
        ودرنهایت سفارشِ بنده به شما(باپوزش) .مطالعه درآثارِ بزرگانِ ..............تمرین وتمرین........نوشتن ونوشتن ...وچنانچه لازم شد..پاره کردن ودورریختن...چیزی که نباید ازان هراس داشت........وشک نکنید که باذوقی که در وجودِ شما هست ،نتیجه خواهد داد.وایضاً نقد پذیری..........
        مطمئن باشید موفقیّت ازانِ شماست...
        ..یاعلی.بگوییدو آغاز............
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        صابرخوشبین صفت
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۵۳
        سلام دلنوشته ی زیبایی است .
        موفق باشی خندانک
        بیژن آریایی(آریا)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۰
        درود بر شما
        خواندم و شوربختانه باید بگویم با جاهایی با شما همراه نیستم.
        در جایی به این موضوع پرداخته ام و دوستان در اینجا سالیان پیش خواندن.
        دوست من؛بدون به چالش کشاندن نوشتار زیبای شما باید بگویم من شناسنامه ایی مسلمانم.
        نه اینکه باور به چیزی ندارم نه دوست عزیز.این اوصاف را درباره خدا و.... نمی توانم بپذیرم.
        خدای من خرد من است و بسیار مهربان.
        به هر رو شاد باشی دوست من خندانک خندانک
        مهناز نصیرپور (بانوی فصلها)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۱۹
        درود جناب کشیتی
        احساس زیبایی داشت وصف دشت و سبزه و آریایی و کوروش ولی قسمت دیگر در کنار اینها مثل پیراهنی بر تن دیگرکلمات کمی زار می زند.
        مسلمانی جای خود ولی ما در آغاز آریایی بودیم و مسلمان شدیم اصالت ما آریاست نه .... من هم مسلمانم اما از قضاوتهای کورکورانه بیزار این که حتی در مورد نوع پوشش خانمها و چادر یا روسری قضاوت کرده و عده ای را برتر از دیگران قرار می دهند ....
        قضاوت تنها شایسته ی پروردگار ماست اما ..........
        به هرحال زیبا بود و اگر بیشتر روی آن کار کنید بهتر هم می شود
        پیروز و سربلند باشید زیر سایۀ یزدان پاک خندانک خندانک خندانک
        منصور دادمند
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۱
        سلام و درود بیکران شاعر گرامی
        احساس بسیار زیبایی دارید اما در بیان آنها ضعف دارید احساس شاعر بایست بسیار لطیف باشد علاقه مندیهای تان را خدا و قران و عشق دیدم ما به هر چیزی که نگاه میکنیم هر سه اینها وجود دارد و شاعر میتواند بیان کند از جمله درخت بر گ خشک شمع قلم باد آسمان خاک کلاغ و گنجشک بلبل فصلها برف پرستو مرغ دریایی نور و آفتاب وخورشید و ماه و ستاره ها کویر چرخ زمان مادر پدر فرزند کودک باران سنگ شیشه آینه و انسان بین خوف و رجا قرار دارد و هر شعری باید جمع تضادها باشد وقتی از شیرینی میگویی از تلخی هم باشه
        وقتی از رنج و درد مینویسی لبخند و تحمل هم باشه باید شعر همانند ماگما از قلب شاعر چون آتشفشان فوران بکندسعی کن از زبان موارد فوق احساسات بیان کنی من شعر شاملو وفروغ فرخزاد دوست دارم و سرمشق عالی برای من هست خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        علی اکبر فلاحی(پیرزاد)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۳
        سلام
        زیبا بود
        مرحبا خندانک خندانک
        وحید کاظمی
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۲۸
        خندانک خندانک خندانک
        درود بر برادر گلم
        خیلی هم قشنگ بود مرحبا
        حمیدرضا کشیتی
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۱:۳۸
        سلام مجدد بر همه دوستان ادبی و بزرگواران

        من قصد جسارت نکرده ام

        کوروش پادشاهی است از عدالت در قران یادآوری شده است

        چگونه اسم کوروش عدالت است راهش کورکورانه چگونه پوشش زنان قابل ستایش است

        و حجاب زهرا باعث دوری دین است

        چگونه آزادی حق همه اقشار میدانید و صلح طلب هستید اما
        خود را برتر از عرب میدانید

        مگر دین ما دین علی برتری دارد نه همه مثل هم هستیم

        متاسفانه شایدم خوشبختانه ما فقط ادعای اسلام داریم

        و من از نقد ناراحت نیستم

        از استادی نگران شدم هم پیغام شخصی دادند هم منکر شدن من حرفی ندارم

        از همه شما عزیزان میخواهم دلنوشته ام را نقد کنید

        من اگر دقت کرده باشید قالب نوشته ام را دلنوشته گذاشتم
        من حرف هایم را میگویم همین بس

        حرف آخرم این است کسی خواب باشد با تلنگر بیدار میشود و
        کسی خودش را به خواب بزند بیدار شدنی نیست


        خندانک
        ...........................
        علی محبی
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۰۰
        بسیار عالی... خسته نباشید
        مسيحا الهیاری
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۰۱
        سلام

        من پيوسته بدان ميانديشم كه آيا ميتوان فارغ از سفسطه هاي وقت پر كن ، از باليدن به اجدادي كه هيچ ارثي از ايشان نبرده ايم ،و به جاي لوليدن در خاميت تعصب و نفاق و عرب و عجم وووو ميتوان آيا به انسان بودن انديشه كرد ....ميشود ايا بشر امروزي كه دم از دهكده جهاني ميزند ...به فرامرزها به قول بزرگي اگر خواستي به چيزي بيانديشي به پايين تر از ابرها بسنده مكن ... بپردازيم
        تا كي بايد در بلواشوب خوب و بد اجدادمان گير بيافتيم
        در حاليكه مرا تنها از من و انچه هستم سوال ميكنند نه انچه چه بوديم ..از گذشته بايد درس آموخت نه انديشه ..
        به نظر بنده دوست عزيزمان كشيتي بسيار صميمانه و با خلوصي كه از لحن شعرش احساس ميكنم امده تا بگويد مهم خوب بودن است ...حال در لباس تمدن يا مذهب و.....قبول دارم كمي گسستگي در مفهوم و ساختار هست كه موضوعي به اين عمق را نشايد چنين با عجله به نظم كشيد ...
        اما هر كس به نوان تن واحد انسان بودن اختيار دارد كه خودش را هر جور كه دوست دارد معرفي كند ...اريايي .مسلمان وووخيلي هم خوب است ...
        ببخشيد دوست كمي وقت گران است تا بعد ...

        من مسلمانم قبله ام يك گل سرخ جا نمازم خاك من وضو با تپش پنجره ها ميگيرم ...سهراب
        عزيزترين بندگان در نزد باري تعالي با تقواترين ها هستند .. خندانک
        مسيحا الهیاری
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۰۷
        داداش حميدرضا كشيتي ببخش يادم رفت تيك نقد بزنم به هر حال اگه شد نقد نظر حساب كن ....يا دوست
        نعمت الله احسانی بنافتی (احسان )
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۰۸

        با درود بر شما دوست عزیز
        شعرتان سرشار از شور و احساس بود.
        بلحاظ فنی ، اساتید گفتنی ها را گفته اند.
        توصیه من اینست که:
        1- توصیه اساتید را در ادامه کارت دقیقا به کار بگیر
        2- احساسات خود را جهت بده و دسته بندی کن
        3- در انتخاب موضوعات ، اولویت های دیگری هم هستند که یک فرد شاعر و هنرمند میتواند تاثیرگذارتر باشد

        جسارتم را ببخشید
        آینده درخشانی را پیش رویتان می بینم.
        خندانک خندانک خندانک
        صمد حسین پور(پیرجوان)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵
        عالی بود .
        خندانک خندانک خندانک خندانک
        زهرا ضیایی(روح الغزل)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۴۴
        شعرتان زیبا بود برادر
        به دلم نشست
        بی ریا از انواع عشق سخن گفتی
        عشق بخدا
        عشق به پدر
        عشق به مادر
        همه زیبا
        فقط یکجا تلنگری که زدید بنظرم زیبا نبود
        چادر زهرا ..

        یعنی به حرمت زهرا چادر سر زدن !!

        براستی آیا همه ی بانوانی که چادر بر سر میزنند حرمت زهرا رانگه میدارند و تمام بانوانی که چادر نمی پوشند و پوشش آنها کم وکسری ندارد به زهرا س بی حرمتی می کنند خندانک
        جاسم ثعلبی (حسّانی)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۴:۴۷
        با سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همکاران عزیز و بالاخص حمید رضا کشیتی ممنونم از دعوت بنده نظر خاصی ندارم شعر بیان احساسات و تلفیق عقاید و اصلاح امور الی احسن الحال لذا چه بسا دکتری بیاد و از تلفیق ادویه جدید و قدیم به مداوای بیماری بپردازد هر گز به خاطر استفاده از داروی قدیم مورد سرزنش قرار نگیرد اخلاق و رفتار و اعمال شایسته در هر دین و مسلکی که باشد مورد ستایش قرار می گیرد و اسلام اکمل الادیان و احسن الاعمال برای رسیدن به خدا ارائه داده هدف اصلاح انسانها و رسیدن به کمال هست . دربین جامعه اگر کسی هست رعایت نمی کند تقصیر اسلام یا کورش نیست مقصر فرد هست . به قول پیامبر (ص) لا فرق بین عربی علی اعجمی و لا ابیض علی اسود الی بالتقوا و این تمام ادیان می پذیرند . تقوای خدا را داشته باشید تا به موفقیت برسید ادیانی که صبغه ی اسمانی ندارند اصالت وکمال ندارند با تشکر از همگی .
        اله یار خادمیان(صادق)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۵:۰۲
        برادر عزیز و ار جمندم شعر شما و نظر عزیزان را چه مخالف و چه موافق خواندم همه نظرشان به هر دو مقوله اسلام و نژاد اریای مثبت است بنده باید عرض کنم اسلام واقعی که اسلام محمدی است
        و آریایی اصیل بی غرض و مرض را نه اینکه در نفی یکدیگر نمیدانم بلکه هر دو را درراستا ی هم می بینم و یاری رسان یکدیگر
        گفتار نیک کردا ر نیک پندار نیک که شعار اصیل آریای ها یا زر دشتیان است کجا با اسلام در تضاد وکجا اسلام این پیام زیبا را رد می کند وقتی اسلام اسلام بدلی میشود وآریا آریای
        متعصب نژاد پرست می شود تضاد به وجود می آید
        بهتراست عزیزان برای اگاهی و روشن شدن بیشتر
        کتاب خدمات متقابل اسلام و ایرا ن را که نوشته مرتضی مطهری
        می باشد مطالعه فر مایند

        وگر نه چه عرب نا آ گاه متعصب نژاد پرست یک طر فه بین
        چه آریا یی نژاد پرست فخر فروش خود بین حقیقت را باید بدون تعصب
        نژاد پرستی جست هیچ قومی تمام کمال بر حق و هیچ قومی تمام کمال باطل نیست حق شعار نیست حق شعور است

        به هسته باید توجه کرد نه به پوسته

        مولوی می فر ماید

        ماز قر آن مغز را بر داشتیم
        پوست را بهر خران بگذاشتیم

        مکتب را با مکتب باید قیاس کرد
        و قوم را با قوم

        توفیق همه عزیزان را از خدا وند خواهانم


        اله یار خادمیان(صادق)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۵:۰۸
        اما دوست عزیز شعرتان اگر از نظر پیام و ایده خوب است
        اما همانگونه که دیگر عزیزان هم ابراز داشته اند
        دربر قراری ارتباط ضعیف می نماید از خداوند موفقیت شما را خواهانم بر فراز باشی عزیز
        علی   صادقی
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۵:۱۷
        سلام ...

        سروده ای زیبا وارزشمند بود وپسندیدم...

        به چند دلیل...
        1-هر کس به عقیده ای...((والبته عقیده ی شما که اعتقادی سالم واسلامی است)).........
        2-در این شعر اصالت ایرانی بودن ذکر شده ومفتخر بودن به آن
        3-علی پرستی((شیعه ی دوازده امامی))...عالی بود
        4-به عدالت هم توجه کرده اید ویک جورایی...گلایه وتلنگر زده اید
        5-ارزشهای اسلامی...حجاب...
        6-ومهمتر اینکه نظام جمهوری اسلامی را قبول دارید..((سید علی))
        7-ونکته نهایی عشق به حضرت ابوالفضل که دیگر گویای همه چیز است
        8-نقد ونظر استاد استاد مهر ابادی ((دیوانه))را میپسندم...

        ما شا الله ومرحبا ./

        درودتان باد خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        خداداد آدينه (آدينه)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۵:۲۶
        ﺍﺯ ﭘﺮﻓﺴﻮﺭ ﺳﻤﯿﻌﯽ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ : \" ﭼﺮﺍ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ
        ﺩﺍﺭﯼ؟ \"
        ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ : \" ﮐﻨﺎﺭ ﺩﺭﻳﺎ، ﻣﺮﻏﺎﺑﻲ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﻡ ﮐﻪ ﭘﺎﻳﺶ ﺷﮑﺴﺘﻪ . ﭘﺎﻳﺶ
        ﺭﺍ ﺩﺍﺧﻞ ﮔﻞ ﻫﺎﯼ ﺭﺱ ﻣﺎﻟﻴﺪ . ﺑﻌﺪ ﺑﻪ ﭘﺸﺖ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪ ﻭ ﭘﺎﻳﺶ ﺭﺍ
        ﺳﻤﺖ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﮔﺮﻓﺖ ﺗﺎ ﮔﻞ ﺧﺸﮏ ﺷﻭﺪ . ﺍﻳﻨﻄﻮﺭﯼ ﭘﺎﯼ
        ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﮔﭻ ﮔﺮﻓﺖ . ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﮐﻪ ﻧﯿﺮﻭﯾﯽ ﻣﺎﻓﻮﻕ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻭﺟﻮﺩ
        ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﯾﻦ ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺭﺍ ﺩﺍﺩﻩ . ﺣﺎﻻ ﺍﺳﻢ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺮﻭ ﺭﺍ ﻣﯽ
        ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺧﺪﺍ ﯾﺎ ﻫﺮ ﭼﯿﺰ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ \".
        ﻣﻐﺮﻭﺭ ﻧﺸﻮﯾﺪ!
        ﻭﻗﺘﯽ ﭘﺮﻧﺪﻩ ﺍﯼ ﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺭﺍ ﻣﯿﺨﻮﺭﺩ . ﻭﻗﺘﯽ ﻣﯿﻤﯿﺮﺩ،
        ﻣﻮﺭﭼﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯿﺨﻮﺭﺩ . ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺑﺍ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﯿﮑﻨﺪ . ﻫﯿﭽﻮﻗﺖ
        ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﺗﺤﻘﯿﺮ ﻧﮑﻨﯿﺪ . ﺷﺎﯾﺪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﺍﻣﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺯ
        ﺷﻤﺎ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺗﺮ ﺍﺳﺖ . ﯾﮏ ﺩﺭﺧﺖ، ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﭼﻮﺏ ﮐﺒﺮﯾﺖ ﺭﺍ
        ﻣﯿﺴﺎﺯﺩ ﺍﻣﺎ ﻭﻗﺘﯽ ﺯﻣﺎﻧﺶ ﺑﺮﺳﺪ ﯾﮏ ﭼﻮﺏ ﮐﺒﺮﯾﺖ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ
        ﺩﺭﺧﺖ ﺭﺍ ﺑﺴﻮﺯﺍﻧﺪ!
        ﭘﺲ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻭ ﺧﻮﺑﯽ ﮐﻨﯿﺪ. خندانک خندانک خندانک
        ریحانه رسولیان
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۶:۴۸
        درود هنرمندارجمند.ممنونم از دعوتتان
        زیباترین قسمت شعربه گمانم اینجاست((قبله ام\" کعبه ی تو
        میان مهربانی مادرانه
        میان لبخند های پدرم میشناسمت))
        بسیارتاثیرگذاربود
        پاینده باشید خندانک خندانک
        رضا نظری
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۷:۳۰
        درود بر شما
        خواندم، هم شعر و هم نظرات را
        مدتهاست نقد نمی کنم، نه فرم و نه محتوا، اما یک نکته ی کوچک:
        ورود به مسائل ایدئولوژیک و تاریخی، بسیار دشوار است، آن هم موضوعی به این حساسیت و گستردگی. با تعصب مشکل دارم، روی هرچیزی...
        احمد رشیدی مقدم (گمنام)
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۷:۳۷
        درود فراوان به دوست ار جمند جناب آقای کشیتی
        موفقیت جنابعالی را از خداوند متعال خواهانم
        نظرهاییکه داده شده بسیار به حق وزیبا بود
        من معتقدم که از لحاظ اسلام مسلم ما حرف اول را
        میزنیم زیرا در ایام سوگواری ائمه اطهار مشخص میباشد
        اما در مورد حضرت زهرا من فکر میکنم که کلمه چادر
        فقط بین ما ایرانیها متداول هست و خداوند برای زن
        حجاب اسم میبرد نه چادر. در هر حال موفقیت شمارا
        آرزومندم دست حق نگهدار خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        محمد رحیم کاظمی
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۸:۰۳
        شاعرعزیزسلام خندانک
        شماومن واکثرقریب به اتفاق مردم مملکتمان ایران عزیزاریائی مسلمان هستیم(شیعه )
        ازبخش اول گفتارم چیزهای بسیار خوب و قشنگی به ارث برده
        ایم که به آ نها می بالیم چون تمدن 7000ساله وفرهنگ غنی پارسی.شاهان آ زادمنش /غیوروباخرد همچون داریوش.کورش بزرگ و.....بااندیشه های والایشان.عدالتخواهی ودادگستریشان وخیلی چیزهای دیگر.
        وازقسمت دوم(مسلمان بودن )نیزیادگارهای خوب و ارزشمند ی به ما رسیده است فرهنگ غنی و سرشاراسلام عزیز و پیروی ازخوبترین آ دمهای آ آزاده روی زمین که همان پیامبر عظیم الشان اسلام و خاندان پاک و مطهرش می باشد که اگر واقعا پیرو واقعیشان باشیم به سرحد انسانیت خواهیم رسید وبی حد حرف های ناگفته دیگر.........
        وشماهم افکارتان راخوب مطرح کرده اید خندانک
        دستمریزاد خندانک خندانک خندانک
        یونسی یونس
        شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۲۲:۲۸
        عرض ادب و احترام
        بینهایت زیبا بود دلنوشته ی شما البته بالاتر از یک دلنوشته بود
        احسنت ....هنرمندانه با واژهه ها ، ایهام و استعاره زیبایی ساخته شد که گویایی موسیقی معنوی ان شد
        هرچند من به درونمایه ی ماهرانه ی دلنوشته کاری ندارم
        درکل ..................عالی بود در دلنوشته وووو
        مسعود مهرابی( درویش)
        يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۱:۰۸
        درود برشما نیک سرشت
        احساس پاکتان را خواندم،آنچه از هويداي دل مرقوم داشتيد به مراتب بیشتر از آثار صنعتی و اشعار ساخته شده و بدون الهام ،بر دل نشست،دستمريزاد، خندانک خندانک
        مانا و نويسا باشید.
        یاعلی
        بهاءالدین داودپور تخلص بامداد
        يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۵:۱۰
        درود برشما دوست خوبم .پاینده باشی خندانک خندانک خندانک
        سيدمحمدمعالی
        يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۵:۲۵
        خندانک
        محمدعلی جعفریان(عاشق)
        يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ ۰۵:۴۹
        وجود انسان فرامرزی است حتی فرا زمینی : مرع باغ ملکوتم نیم از عالم خاک

        دوسه روزی قفسی ساخته اند از بدنم..منسوب به حافظ

        ای برلدر تو همه اندیشه ای

        مابقی خود استخوان و ریشه ای

        گر بود اندیشه ات گل گلشنی

        ور بود خاری، تو هیمه ی گلخنی...مولوی


        این که میگوید: منم! من نیستم

        من که این سنگینیِ تن نیستم...عاشق

        وتوهم نژاد برتر بودن باعث جنایات زیادی در طول تاریخ شده

        ایران و یونان . اعراب و ایرانیان.ایران و مغول. چین وژاپن

        بروید توی تاریخ
        واگر میبینید در آموزه های کوروش این رگه ها بوده علت اینه که مطابق تعالیم الهی بوده
        بعضی اورا ذوالقرنین میدانند

        چنانچه یهود اورا منجی خود

        و به همین دلیل بعضی از یهودان با نژاد ایرانی قلبا خوبند البته

        تعداد اندکی اندک!
        صدها هزار نفر در امریکا و آفریقا به خاطر تفاوت پوستشان
        به خاطر اینکه خود بزرگ بینی نژاد برتر داشتند!!آلمانها
        کشتارهای فجیع و زیاد به توهم برتری نژادس

        در همین آمریکا هنوزتابلوهای :
        ورود سگ و سیاه ممنوع وجود داره
        هزاران سال بردگی مردم به خاطر خود برتر بینی :کشیشان .راهبان! برهمنان! شیوخ والی آخر

        آخرین دین خدا در ادامه تعالیم همه انبیاء برتریها را در تقوی آنهم در نزد خد ا دانسته.
        گناهکار شرمنده را بهتر از زاهد مغرور تلقی کرده
        بهترین مردم را سودمندترین آنها به حال مردم دانسته
        .....

        به هرحال همهی خوبان عالم خوبند و بدان بد
        ومعیارها طبق کتب آسمانی معلوم

        بنابر این بین آریایی مؤمن ودیگران تفاوتی نیست
        اما آنچه مسلم است: رتبه معرفتی در نزد خدا اافضلیت مؤمنان را معلوم می کند...
        و اینکه دلتان سرشار از عشق ائمه هدا(ع) که عشق انبیایند، بسیار عالیست
        و سبب رستگاری واین همانست که خدا و رسولش در کنار عمل به فرامینشان می خواهند

        موفق باشید....

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک

        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک

        خندانک خندانک خندانک خندانک

        خندانک خندانک خندانک

        خندانک خندانک

        خندانک
        سيده فاطمه سيدپور (سپيده)
        سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۱
        سلام
        بسيار عالي بود
        سيده فاطمه سيدپور (سپيده)
        سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۰۹:۱۱
        سلام
        بسيار عالي بود
        پر
        سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۲:۵۱
        خندانک
        خیلی ممنون که دعوتم کردید
        من اعتقادات مذهبی خاصی ندارم و همینطور نژاد پرستانه و بدون مرز زندگی میکنم و برای شما آرزوی موفقیت میکنم خندانک
        اسماعیل علیخانی
        سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ۱۸:۳۴
        سلام بر دل با ایمان شما
        یاحق
        خندانک
        حسين زرتاب
        دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ۰۶:۲۲
        سلام دوست عزیز

        دعوت به نقد کرده اید مقبول افتاد

        هنر و شعر در اساس معترض به وضع موجود است

        همه تریبون ها از انبوه زیبایی و پاکی و راستی در حال انفجار هستند

        اما واقعیت چیز دیگری است

        خودمان را گول نزنیم مشکل جامعه ما حجاب است یا دروغ

        یا غارت بیت المال یا ندانم کاری و مدیریت ضعیف

        اگر هنر نتواند سرخوردگی خطرناک و اقتصاد بی سامان و کارهای فراقانونی را به تصویر بکشد اصلا نمی شود به آن هنر گفت

        پرسشی که مطرح می شود اینکه ریشه فساد فحشا بی حجابی دزدی و نبود مدیریت کارآمد در چیست ؟

        آیا فقر و بی عدالتی در جامعه ما کاهش داشته است

        آیا روح دردمند انسانیت از این وضعیت راضی است

        و در پایان ما در قرن بیستم از اندیشه قرن سیزده ام عقب تر نباشیم

        حافظ می گوید

        در میخانه ببستند خدایا مپسند
        که در خانه تزویر و ریا بگشایند

        باید زشتی ها را آنگردیسمان کرد

        باید پلیدی ها را به رخ جامعه کشید

        این وظیفه هنر و شعر است

        با به به و چه چه هیچ مشکلی درمان نخواهد شد

        در ضمن سخنی با دوستانی که از فرم ایراد گرفته اند

        دوستان عزیز اگر محتوی ضعیف باشد فرم ما را به چه کار آید

        ایراد بیشتر سروده های ما این است که از درون به فساد کشیده می شود

        ما از خرد و اندیشه تهی هستیم

        با نبوغ فراوان فاصله داریم

        از ابتکار بی بهره ایم

        از قافله فلسفه دور و بس فقیریم

        سوراخ دعا گم کرده ایم

        عدالت
        آزادی
        عرفان
        را گم کرده دنبال حجاب و ساپورت بانوان میکروسکوپ به دست گرفته ایم

        مرا عفو کنید که قلمی تلخ و تند دارم
        حسن درویشی (درویش)
        شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ۰۸:۳۱
        درود بر شما و سایر دوستان
        بنده فقط شعر. را خواندم و تا قبل از جمله رسم من عدل علی فرمانده من سید علی شعر را شعری دیدم که جای حدیثی نمیگذارد اما وقتی این جملات را دیدم بلافاصله با خودم گفتم نظرات مخالف و موافق زیادی زیر این پست کامنت خواهد گذاشت . بنده با قالب شعری شعر موافق هستم و مفهوم رسانی هم از نظر بنده انجام شده اما خودم با اشعاری که بوی سیاست بدهد چه این سمتی و چه آن سمتی در بسیاری فضاها مانند فضای این سایت چنان موافق نیستم و این نه بخاطر شعر شماست بلکه بخاطر پایین بودن آستانه تحمل بنده حقیر است .بنده شعرهای سیاسی و طعنه دار بسیار دارم اما بخاطر ناراحت نشدن هیچکدام از عزیزان از انتشار آن خودداری میکنم.
        به دوستان عزیز هم پیشنهاد دارم برای مباحث فلسفی مذهبی ادبی جلسات نقد ادبی به صورت حضوری برگزار کنند تا سو برداشت از سخنان و صحبتها پیش نیاید
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        1