جمعه ۱۸ آبان
عشق زمینی! شعری از حمیدرضا خزایی
از دفتر آدم و حوا نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ۲۱:۵۳ شماره ثبت ۴۴۱۳۹
بازدید : ۶۷۲ | نظرات : ۱۴
|
آخرین اشعار ناب حمیدرضا خزایی
|
ای که پنهانی
گه به آوا
گه به پاکی
گه به آهنگ نگاهی
میکنی این دل خراب
میدهی شرح فراق
میدهی شوق وصال
میدهی شب های تار
میدهی اشک روان
میشوی پنهان تو اندر آن مهان،سانه جانه آدمی
ای که پنهانی
با من خسته ناقص،با من ناچیزه مفلس،با من مرداب(ک رفتست از برم آن آبگینه کودکی هایم)
با این من من من کن یک من گناه..
آتشی از جنس الالعبو لهو میزنی؟
من که بت هایم کنون در خانه دارم..
چون امید گلشن از نارت درین دل پرورانم؟؟
ای که پنهانی
من بدهکار توام..
شادم..
که با واژه مضاف این توام..
شادم که معروفم..
من شادم ولی حالم پریشانست..
پریشان از همین بازیه واژه..
از همین واژه واژه..واژه واژه، واژه هایم در وجودم لجنی ساخته از جنس همان مرداب..
که ببرد آن آبگینه کودکی هایم..
ای کودکی..
ای مرگ عقل..
ای پیر دانا..
که زمان داناییت را در پس واژه رشد به لجنزار کشید..
من ازین اهل هنر بیزارم..
من ازین حسن فروشان دغل بیزارم....
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.