بنام نگارگرعشق...................
....................................................
ازکــــــربُبَـــــــلا،وادیِ غمــــــــــــــبارمگویید
ازماتــــــم این،خـــــــاکِ عــــــــزادار،مگویید
ازدعـــوتِ بَــــــرمســـــــــلخ اولاد پَیُـــــــمبر
ازکوفـــــیِ مهــــمان کُشِ بَـــــــدکار،مگویید
ازعشق بگویدوحسینی که خودعشقَ ست
ازعاشـــــــقِ دَربَنـــــــدو گـــــــرفتار،مگویید
ازخُطبه بگوییـــــــد،رســـالت همه اینَ ست
ازهمـــــهِمــــــه وگوشِ گــــــــرانبار،مگویید
ازاصغـــرِ شِش ماهه و،گــــــهواره ی خالی
وَز آنچـــــــه بـــــه مــادر،دهــــد آزار،مگویید
ازاکبــــــرو از،قاســــــم وآزاده ی عاشــــق
ازکـــــافِـــــــرو ار،کینـــــــه وکــفتار،مگویید
ازساقــــیِ لب تشنه،ابوالفضــــــــلِ وَفادار
وَز مــــــرکب اگر،گشـــــته نگونسار،مگویید
ازمشــــکِ تهی،دستی جُـدا،صورتِ برخاک
ازخجلت واز،دیـــــــده ی خونبــــــار،مگویید
ازآب، اَزین آب کـــــه شــرم آیدش ازخویش
جــــاری چوشد از،مشــــکِ علمدار،مگویید
ازظُهربگوییـــــــد و،نمازی که زِعشقَ ست
ازحملـــــــه و؛نامَـــــردی اَشـــــرار،مگویید
گلهــــــای پَیُمبر،همــــه پَرپرشـــــده رفتند
هفتـــــــادو دوتن،لالـــــــه به گلزار،مگویید
خورشــید خجل گشت و،پَسِ کوه فرو رفت
ازآتش وازخیمـــــــه،بـــه تکــــــرار،مگویید
ازقافـــــله ی عشق و،گذراز شـــطِ خونین
از زینـــب اَزین،قافـــــــله ســـــالار،مگویید
زینــــب که ندیدَ ست به جُـــــــز،منظرِ زیبا
جُـــــــزعشق ازو،هیــــــــچ دِگربار،مگویید
ازشـــــــامِ پُرازفتنه واین،شـــــــهرِ بلاخیز
ازغفلت ِ این،قــومِ ســـــــیَه کـــار،مگویید
ازدُختـــرکی خُفته به رویِ خَس وخاشاک
ازسیلــــــی واز،صــورتِ گلــــــنار،مگویید
سجّــــــادکـــه دربسترِ غم،خُفته به ناچار
ازمــــــاتــــمِ او،با تنِ تبـــــــــــدار،مگویید
(دیوانـــــه) زِ ویرانــــــه نمی گویدو،گوید
ازنیـــــزه وســـــــر،تکیه به دیوار ،مگویید
ازحضــــرتِ عاشق،که شــــهیدانِ خدارا
تاهست جهــــان،ســـــیّد وسالار،مگویید
...................................................
2 2 / 7 / 4 9 (دیوانه)
............................................
اربعینِ حسینی،تسلیت باد