در مورد مقام و شان ِ شاعر در جامعه ء کنونی ، چه فکر میکنید ؟
آیا با من هم عقیده هستید که :
منزلت ِ شاعر
امروزه جای شاعر ، در آخر است ، انگار
یا نام هر هنرمند ، از او سـر است انگار
آواز خوان و مطرب ، خطاط و یا که نقاش
دروازه اند و شاعر ، تنها در است انگار
همراه ِ تاج و ارحام ،شهناز و یا کسایی
گو نام ِ شاعری که،او سر تر است انگار
هر یک از این بزرگان ، تاج ِسرند و دانم
شاید که این تفاوت از شاعر است انگار
دیروز جای شاعر ، در صدر بود و امـّا
شاعر مکانش امروز پشت در است انگار
شاعر ندارد آهی ، در بانـک ها ، ذخیره
نشنیده کس که شاعر مستکبراست انگار
حافظ که بود شاعر یکجا دو شهر بخشید
زر پیـش ِ شاعر امّا ، خاکستر است انگار
فردوسی خردمند، رَد کرد ، سکّه ها را
چون دید نقره هایی جای زر است انگار
گر نام هر هنرمندثبت است و هست جاوید
این معجزه ، ز شعر و از شاعر است انگار
شاعر همیشه گوید از درد و رنج مردم
زیرا به عشق مردم،مستحضر است انگار
گفتا جوان ِ شاعر با طنز ِ تلخ و حسرت
دنیا به کام ِ هر کس،جز شاعر است انگار
اصفهان - منصور شاهنگیان