جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر علی اکبر فلاحی(پیرزاد)
آخرین اشعار ناب علی اکبر فلاحی(پیرزاد)
|
تابناک
(مدح حضرت عباس (ع) در زمان شهادت، از زبان امام حسین (ع))
بگذارسر به زانو یم
تا بشویم به آب دیده
خون بر چهرۀ تو را
بگذار سر به زانویم
تا بروبم به جاروی مژ گان
خاک بر چهرۀ تو را
بگذار سر به زانویم
تا با ور کنم
ریزش کوه را
چو دستانت
بدید بال عرشی ات را
به آزادی پروازت
ر ها کرد خود را
ورنه کدامین شمشیر داشت
یارای بریدنش را
مرگ را سر افکنده ساختی
و در پی خود به التماس واداشتی زندگی را
در طول تاریخ مقتدایی
هر آزاده را
به مدح تو
ایثار صدجمله به عجز خود
به ناله سر داد جوانمردی ات را
به واسطۀ تو
خدای فروخت بر جن و ملک فخر را
د ر قیاس تو
وفا اعتراف کرد
بی وفایی را
در حضور تو
یارای عرضه اندام نیست
غیرت را
ای ما هر و
چه شود شب ز ما نه را
چو به آغوش نکشد تو را
ای تابناک
مادر زمانه دیگر نزاید چون تو را
تا زمان هست
به حسرت نبودنت
چه تلخ شود ز ما نه را
ای گوهر نا یاب
به خود چه با لید خاک
چو به آغوش کشید تو را
|