تقدیم به روح بلند هموطنان عزیزی که در اثر بی کفایتی حکام و شیوخ آل سعود
بی گناه و مظلوم ، در خون خود غلطیدند ...
__________________________________________________
به لب ، لبیک و تــَن ، افتاده ، بَـر خاک
در آن روزی که : داغ و آ تشیـن بـود
به مُشتَـش هفت سنگ ُ پیش ِ چشمش
نماد ِ زشت ِ شیطان ِ لَـعـین بـود
چه می دانست ، تقدیرش در آن روز
طوافی آن چنان ، مرگی ، چنین بـود
به یک دَم ، روی هم غطیده بـودنـد
جهانی زین جنایت ، شرمـگین بـود
به روی سنگفرشی ، داغ و سوزان
تن ِ بی جانشان ، نقش ِ زمین بود
به جا مانده ، به مُـشتش ، چند سنگی
به لَـب ، لـبیک های ، آخـریـن بـود
در آن جا : پیکر ِ بی جان ِ " آیلان " *
در این جا : خون ِ زائر ، بر زمین بود
به دستان ِ شـوخ ِ بی کفایت
ز کشته ، پُشته ها از مسلمین بود
به هر کشور ، عزا و ماتم و غم
منا ، چون ، قتلگاه ِ زائـرین بـود
چرا نا حـقّ و بی شرمانه کشتند
در آن روزی که داغ و آتشـین بـود
اصفهان - پاییز 94
________________________________________________________________
* آیـلان ، نام کودک سوری که پیکر بی جانش در سواحل ترکیه از آب
گرفته شد ...