يکشنبه ۲۷ آبان
آوایٍ مردگان شعری از محمد ممبینی
از دفتر غزل جدایی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ۱۹:۰۶ شماره ثبت ۴۰۱۸۷
بازدید : ۷۶۲ | نظرات : ۲۸
|
آخرین اشعار ناب محمد ممبینی
|
جز لمس درد هیچ غنیمتی به عاشقان نمیرسد
بارانِ چکیده روی عکس از آسِمان نمیرسد.
مانندٍ زنبوری که شهد برای کندو می برد
می نوشمت و اینچنین به نوشِجان نمیرسد
بالا نشسته ای و در این همهمه نخواهی دید
دستی که کبــود می شودُ به نردبان نمیرسد
با بهتران وعده های ناب و نایابیِ مِهرت به من
همچو یارانه ای است که به مستمندان نمیرسد
ازین نســـیمی که ز دریای مدیترانه گذشت..
چیزی جز "خاکــِ تبرک" به خوزستان نمیرسد!
گوشِ تو خو گرفته به غزلِ حافظان و وای
که آوای مردگان هرگز، به زندگان نمیرسد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.