كمي ، تنوع و كمي تبسّم بد نيست ...
البته با رعايت ِ وزن و آهنگ ِ مربوطه ، كه ميدونم يك كمي
سخته ... ولي سعي كردم با علامت گزاري كمكتان كنم :
عيد و يارانه
کِـرِ و ا تِـت ، يه وَ ر ُ رَخت ُ لِـبـاسِت ، يه وَ رِس
کُت ِ چَرمیت ، یه وَ رُ ، کفش ِ سیاهت ، يه وَ رِ س
يه قوري ، چاي گلستان و يه ، قندون ، پـو لِـكي
يه سماور ، پُـر ِ آب ، جوش ُ نَـبـا تِـت ، يه ، وَ رِ س
يه دونه ، قليوني ساز ُ با يه ، مَـنقَـل ، وَري ، اون
يه پاكت ، ذغالي جَكسَـن ، با سیگارت ، يه وَ رِ س
انتظار ،خيلي بَـدِس ، امّا ، مي اَر زِ د ، به : وصال
اون صداي پات،يه وَ ر، سلامي گرمِـت ، يه وَ ر س
براي ،حَمومي عيدِ ت ، كه بِـري ، مشگلي نيس
رو ، نَـوَ د، آب ،يه وَ ر ُ ،حولّه و شامپوت ،يه وَ رِ س
شبي عيدي ، چه كنم ، موردونه ، خورده جيـبامـو
بغض ُ اَشگات ، يه وَ ر ُ زخمي زَبونـِت ، يه وَ رِ س
دست ُ پا ، چُـلُـفـتـي ، بي عُرضگي و شِـر تي كاريت
نِـق نِـق ِ بِـچا ، يه وَ ر ، اخمی ،خانومِـت ، يه وَ رِ س
آجيل و ميوه و شيريني و گز ، ميخاد ، خـا نـو م
تو با ، يارانه ، يه ،وَ ر، اون جيب ِ خاليت ،يه وَ رِ س
وقتي يارانه ميدن ، عزا ، مي گيریم و میگیم :
منّت ِ اون ، يه ، وَ ر ُ ، گروني ، بَعـدِ ت ، يه وَ رِ س
اي خدا ،بَـد جوري شد ،اين شبي عيدي ،خو نِـمون
ديد ُ بازديد ا ،يه، وَ ر ، شَرمی ، عیالِـت ،يه وَ رِ س
------------------------------------------------------------------------------------------------------
اميدوارم : لهجه شيرين اصفهاني را با خواندن همين چند بيت ياد
گرفته باشيد .... اگه جايي از شعر را متوجه نشده ايد كافيست بگوييد تا
توضيح دهم ... در پناه حق ...
اصفهان ، تابستان 94