سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        بهشت اعتدال

        شعری از

        علی رحمانی ( درویش )

        از دفتر سرشک قلم نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ ۱۵:۰۹ شماره ثبت ۳۸۱۹۴
          بازدید : ۸۴۳   |    نظرات : ۲۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر علی رحمانی ( درویش )

        دیشب که به جای من خیال آنجا بود
        جمعی ز رجال بیخیال آنجا بود
        جشنی به فراخور بزرگ اندیشان
        بزمی به بهانه ی وصال آنجا بود
        در سور و صفای آن شب یلدایی
        صد گونه غذای ایده آل آنجا بود
        صد خادمه و کنیزکی زیبا رو
        صد ساقی صاحب مدال آنجا بود
        صد مطرب و صد اریکه ی بی همتا
        صد تخت بزرگ بی مثال انجا بود
        صد ساغر و صد غافله ی خوشبختی
        صد بار شتر گنج و ریال آنجا بود
        در سایه ی آن جلالت رویایی 
        صد گونه درخت نو نهال آنجا بود
        آنجا که دل همه به هم محرم بود
        گویا که بهشت اعتدال آنجا بود
        آهو صفتی به صد ادا می رقصید
        شوریدگی و حسن غزال آنجا بود
        در وقت سحر رمیده شد چون خوابم
        دیدم که ستاره ی شمال انجا بود
        درویش حزین و خسته از تنهایی
        در شهر غزل پی کمال آنجا بود
        ۶
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0